آفتاب

اخضر ابراهیمی خواستار نشست سه جانبه درباره سوریه شد

اخضر ابراهیمی خواستار نشست سه جانبه درباره سوریه شد

مسکو- ایرنا- خبرگزاری ایتارتاس روز شنبه از ژنو گزارش داد که اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه خواستار نشست سه جانبه این سازمان، روسیه و آمریکا درباره مسایل جاری سوریه شد.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، ابراهیمی نسبت به برگزاری نشست سه جانبه میان بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد.

ابراهیمی امروز پس از پایان بی نتیجه دور دوم نشست ژنو-2 درباره سوریه در ژنو، در جمع خبرنگاران گفت: من این موضوع را با بان کی مون بررسی خواهم کرد و پنج عضو دایمی شورای امنیت سازمان ملل را در جریان مسایل مربوط به سوریه قرار خواهم داد.

این در حالی است که ابراهیمی پیش از این خبر داده بود که روسیه و آمریکا قول داده اند به برون رفت مذاکرات سوری از بن بست کمک کنند.

ابراهیمی، پنجشنبه هفته گذشته پس از دیدار با مقامات ارشد روسیه و آمریکا در ژنو اعلام کرد: آنها (روسیه و آمریکا) با مهربانی وعده دادند که از اقدامات جاری ما حمایت کنند و با توجه به اینکه تاکنون به پیشرفت چندانی در مذاکرات ژنو دست نیافته ایم، قول دادند که اینجا (ژنو)، پایتخت های کشورشان و هر جای دیگر از ما حمایت کنند.

وی گفت: شکست همیشه رو در روی ماست. تا زمانی که سازمان ملل نگران است، ما تا حد ممکن کار را پیش خواهیم برد و هر جا هم که نتوانیم، حقیقت را خواهیم گفت.

دومین دور مذاکرات نشست ژنو-2 میان نمایندگان دولت سوریه و مخالفان آن امروز بدون دستیابی به نتیجه مشخصی در ژنو سوییس پایان یافت.

اروپام/518**1504
کد N124910

وبگردی