آفتاب
کاتب مطرح کرد:

پیشنهاد ایران برای مشارکت کشورهای اسلامی در مقابله با ریزگردها

پیشنهاد ایران برای مشارکت کشورهای اسلامی در مقابله با ریزگردها

جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد همکاری کشورهای اسلامی در زمینه مقابله با ریزگردها و همچنین همکاری این کشورها در زمینه فناوری اطلاعات را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامرضا کاتب در حاشیه نشست کمیته امور اقتصادی و محیط زیست اجلاس بین‌المجالس اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: در نشست این کمیته پیشنهاد ایران برای مشارکت کشورها جهت مقابله با ریزگردها و همچنین همکاری بیشتر کشورهای اسلامی در زمینه فناوری اطلاعات به تصویب رسید.

وی افزود: در این نشست پیشنهاد سودان در مورد بدهی کشورهای مسلمان نیز مطرح شد تا این موضوع توسط بانک توسعه اسلامی مطالعه شود. بحث‌های مفصلی در این زمینه مطرح شد و کشور مالزی گفت که آمادگی همکاری در این زمینه را دارد. اما این موضوع به تصویب نهایی نرسید و بنا شد این دستور کار در اجلاس آتی مطرح شود.

این عضو کمیته اقتصادی اجلاس بین‌المجالس اسلامی یادآور شد: در قطعنامه نشست کمیته اقتصادی، پیشنهاد کشور چاد درباره دریاچه این کشور که خشک شده، مطرح شد. چاد خواستار بازدید کشورهای اسلامی از این دریاچه و کمک برای جلوگیری از وقوع بحران زیست‌محیطی در این منطقه شده است.

انتهای پیام

کد N124887

وبگردی