آفتاب

مالکی متعهد شد خواسته های مردم استان الانبار را تامین کند

مالکی متعهد شد خواسته های مردم استان الانبار را تامین کند

تهران- ایرنا-نوری المالکی نخست وزیر عراق روز شنبه متعهد شد آن بخش از خواسته های مردم استان الانبار که مرتبط با دولت است را برآورده کند.

به گزارش خبرگزاری یونایتد پرس، المالکی که امروز در دیداری از پیش هماهنگ نشده، به مقر فرماندهی عملیات استان ناآرام الانبار در غرب این کشور رفت، طی سخنانی تاکید کرد: دولت متعهد می شود آن بخش از خواسته های اهالی استان الانبار را که مربوط به دولت می شود، برآورده کند، اما تامین بخش دیگری از خواسته های آنان نیاز به تدوین قانون دارد که به عهده پارلمان است.

مالکی در ادامه افزود: کسانی که خواستار خروج ارتش از استان الانبار خواستند، اهداف دیگری را در این استان دنبال می کنند.

وی تصریح کرد:نیروهای امنیتی عراق با حمایت عشایر این استان توانسته اند پیروزی های بزرگی علیه گروهک ترویستی القاعده و داعش کسب کنند.

نخست وزیر عراق روز شنبه وارد مقر فرماندهی عمیات استان ناآرام الانبار در غرب این کشور شد تا از نزدیک در جریان اوضاع امنیتی و روند عملیات نظامی جاری در این استان علیه تروریست ها قرار بگیرد.

وی در دیداری با فرماندهان امنیتی و نظامی و اعضای حکومت محلی استان الانبار درباره آخرین تحولات و رخدادهای امنیتی و تلاش های انجام شده جهت به پایان رسیدن بحران، گفتگو کرد.

استان الانبار با مرکزیت الرمادی،از 21 دسامبر سال گذشته شاهد عملیات نظامی نیروهای نظامی و بالگردهای ارتش و نیروهای الصحوه ( طرفدار دولت) علیه گروه های ترویستی داعش و القاعده است.

مترجمام**9329**1856
کد N124820

وبگردی