آفتاب
هفتمین دور گفت‌وگوی مرکز گفت‌وگوی ادیان

تسخیری: دین با عقلانیت انسان سازگاری کامل دارد

تسخیری: دین با عقلانیت انسان سازگاری کامل دارد

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام گفت: اگر ما بخواهیم بین معنویت و مدرنیته فرق بگذاریم، یعنی بین خالق و مخلوق جدایی انداخته‌ایم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام گفت: اگر ما بخواهیم بین معنویت و مدرنیته فرق بگذاریم، یعنی بین خالق و مخلوق جدایی انداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله تسخیری در هفتمین نشست دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان با شورای جهانی کلیساها اظهار کرد: این اجلاس از دو جنبه مهم اهمیت زیادی دارد. یکی این‌که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که مهم‌ترین مرکز گفت‌وگوی ادیان در ایران است، این اجلاس را برگزار می‌کند و این سازمان نمایندگانی در سطح جهانی دارد که می‌تواند صلح و دوستی را در سراسر جهان به وجود بیاورد.

وی ادامه داد: اهمیت دوم این اجلاس در موضوع آن یعنی معنویت و مدرنیته است که معنویت می‌تواند سهم مهمی در جهان معنوی داشته باشد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام تصریح کرد: اگر بخواهیم بین مدرنیته و معنویت فرق بگذاریم، یعنی اینکه می‌خواهیم به جدایی انسان از خداوند فکر کنیم و فرق گذاشتن بین معنویت و مدرنیته باعث جدایی انسان از خالق خود می‌شود.

تسخیری در پایان گفت: دین با عقلانیت انسان سازگار است و بنده معتقدم در این اجلاس باید سوالات متعددی مطرح شود و امیدواریم این سوالات پاسخی در خور شان معنویت و مدرنیته داشته باشد و باعث شود که زمینه مشترکات زیادی برای ادیان به وجود بیاید.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست، کلارا آموس مسئول ارتباطات و گفت‌وگوهای شورای جهانی کلیساها با بیان این‌که «در هفتمین نشست دینی گفت‌وگوی ادیان به سر می‌بریم و هفت عدد مقدسی در دین مسیح است» گفت: اینکه در هفتمین دوره گفت‌وگوی ادیان و هفتمین روز هفته این برنامه برگزار می‌شود، نشانه خوبی است و ما به این اجلاس امید زیادی داریم.

مسئول ارتباطات و گفت‌وگوی شورای جهانی کلیساها در پایان گفت: ما امیدواریم که بتوانیم جهانیان را به سمت صلح خدایی بکشانیم و بعد از این اجلاس در سال‌های آینده می‌خواهیم یک زیارت‌نامه‌ای برای صلح و عدالت بنویسیم که این زیارت‌نامه معنای استعاره‌ای دارد، یعنی درصدد آن هستیم که بتوانیم جهانیان را گرد مساله صلح بیاوریم، چراکه دین اسلام و مسیحیت به زیارت‌نامه‌ها اهمیت زیادی می‌دهد و امیدواریم بتوانیم صلح را بر روی کره زمین مستقر کنیم.

انتهای پیام

کد N124719

وبگردی