آفتاب

رئیس جمهوری اوکراین : نمی خواهم با کسی وارد جنگ شوم

رئیس جمهوری اوکراین : نمی خواهم با کسی وارد جنگ شوم

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری اوکراین تصریح کرد که وی به اهرم قدرت و زور به عنوان راهی برای حل و فصل بحران سیاسی در این کشور نگاه نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری اینترفاکس،ˈویکتور یانوکوویچˈرئیس جمهوری اوکراین باشبکه تلویزیونیˈاینترتی وی ˈ خاطر نشان کرد:می خواهم بگویم تحریک شده ام از روش ها و راههای مختلف برای حل و فصل بحران استفاده کنم اما می خواهم بگویم باکسی جنگ ندارم. نمی خواهم تصمیماتی با استفاده از راههای افراطی اتخاذ شود.

رئیس جمهوری اوکراین تصریح کرد:می خواهم کشور را نجات دهم. می خواهم توسعه باثبات را احیا کنم. این هدف من است. هرکاری که امروز انجام می دهیم به خاطر ایجاد صلح و آرامش است.

یانوکوویچ در ادامه به این مسئله اشاره کرد که حصول آتش بس در کشور اولین گام در راستای سازش است و دومین گام ایجاد صلح و آرامش است.

وی افزود: این هدف است و ما پیشنهاد حرکت و جستجو برای سازش را مطرح می کنیم.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین از تمامی سیاستمداران این کشور خواست تا از افراطی گری دوری کنند و این را درک کنند که خطی وجود دارد که نباید از آن گذشت و این خط قانون بوده است.

پس از اینکه ˈویکتور یانکوویچˈ رییس جمهوری اوکراین از پذیرش قرارداد تجارت آزاد با اتحادیه اروپا درماه نوامبر2013 امتناع کرد، موجی از اعتراض های مردمی سراسر اوکراین به ویژه شهر کی یف را در بر گرفت.

از زمان تشدید درگیری وخشونت ها دراوکراین تاکنون شش نفرکشته شده اند.

براساس اعلام وزارت کشور اوکراین از زمان آغاز اعتراض ها علیه دولت یانکوویچ در نوامبر گذشته تاکنون حدود 234معترض ضد دولتی دستگیر و500 نفر نیز زخمی شدند.

اعتراض ها دراوکراین اختلافات شدیدی میان بروکسل وواشنگتن دریک سو و مسکو درطرف دیگر ایجاد کرده است به طوری که مسکو، غرب را به مداخله مستقیم درامور داخلی اوکراین و حمایت ازافراطیون راست گرا دراوکراین متهم کرده است.

مترجمام**9234**1547
کد N124698

وبگردی