آفتاب

نماینده مجلس یونان: از توسعه همکاریهای اقتصادی با ایران حمایت می کنیم

نماینده مجلس یونان: از توسعه همکاریهای اقتصادی با ایران حمایت می کنیم

آتن- ایرنا - نماینده مجلس یونان با اشاره به روابط دیرینه و دوستانه تهران و آتن گفت: از توسعه همکاریهای اقتصادی با ایران حمایت می کنیم.

ˈترانس کویکˈ ترانس کویک نماینده پارلمان یونان از حزب ˈیونانیان مستقلˈ در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا با اشاره به روابط دیرینه یونان و ایران،گفت: با توجه به پیشینه تاریخی و دوستی دیرینه دو ملت متمدن یونان و ایران ما از توسعه همه جانبه همکاریها و بخصوص همکاری در بخش اقتصادی و تجاری حمایت می کنیم.

این نماینده با اشاره به جایگاه ممتاز جمهوری اسلامی ایران در منطقه، گفت: ایران دارای منابع طبیعی فراوان، ظرفیت های توسعه اقتصادی گسترده ای است و یونان نیز دارای توانایی ویژه در توسعه اقتصادی می باشد، بنابراین معتقدم که می توان از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود اقتصادی دو کشور برای توسعه همکاریها در راستای تامین منافع دو ملت بهره جست و ما از توسعه این همکاریها کاملاً حمایت می کنیم.

کویک با اشاره به سابقه درخشان تاریخی، فرهنگی و جایگاه ویژه و راهبردی کشورمان در منطقه گفت: ملت یونان و ایران دارای سابقه تاریخی و روابط دیرینه ای هستند که می تواند محور توسعه همکاری ها در تمام زمینه ها قرار گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تلاش ها در این باره افزود: براین باورم که زمینه توسعه همکاری ها بین دو کشور فراوان است که بایستی با یک اراده سیاسی در جهت توسعه هر چه بیشتر همکاریها در تمام زمینه ها و در راستای منافع دو ملت بزرگ یونان و ایران گام برداشت.

کویک در ادامه با اشاره به جایگاه ممتاز و راهبردی کشورمان در منطقه افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری قدرتمند در منطقه، دارای منابع طبیعی فراوانی است و نقش مهمی در روند مسایل سیاسی در منطقه و جهان ایفا می کند، بنابراین توسعه روابط دو کشوردر تمام زمینه ها به نفع ملت های این دو کشور، منطقه و شاید جهان خواهد بود.

اروپام**2170** 1337
کد N124371

وبگردی