آفتاب

فرار 92 زندانی در لیبی

فرار 92 زندانی در لیبی

سخنگوی شورای محلی شهر "زلیتن" اعلام کرد که به دلیل کوتاهی دستگاه‌های امنیتی 92 زندانی لیبیایی توانستند از زندان زلیتن در شرق طرابلس فرار کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، "حسن بن صوفیا" سخنگوی شورای محلی شهر زلیتن در این خصوص اظهار کرد: تنها چهار نگهبان وظیفه حراست از 220 زندانی در زندان زلیتن را بر عهده داشتند.

وی افزود: این زندانیان خواهان خارج شدن آنها از زندان جهت انجام معالجات لازم شدند و زمانی که درب زندان باز شد تا به خواسته آنها رسیدگی شود، آنها به نگهبانان حمله برده و پا به فرار گذاشتند.

این مقام لیبیایی خاطرنشان کرد: 19 تن از این افراد مجددا بازداشت شدند که دو تن از آنها به دلیل اصابت گلوله نیروهای امنیتی زخمی شدند.

بن صوفیا از مسئولان و شهروندان لیبیایی خواست تا با خانواده‌های این زندانیان فراری تماس گرفته تا آنها را قانع کنند که خود را تسلیم کنند تا بدین ترتیب مجازات نشوند.

از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی در سال 2011 خلاء امنیتی در لیبی به وجود آمده است چرا که در همین ماه 54 زندانی از یک زندانی در طرابلس پایتخت لیبی فرار کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N124237

وبگردی