آفتاب

تظاهرات یمنی‌ها در سالگرد انقلاب 11 فوریه

تظاهرات یمنی‌ها در سالگرد انقلاب 11 فوریه

انقلابیون یمن با برگزاری تظاهراتی، مقابله با گروه‌های ضد انقلابی و تکمیل اهداف انقلاب 11 فوریه که به سرنگونی نظام علی عبدالله صالح از قدرت انجامید را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در سومین سالگرد انقلاب 11 فوریه 2011 که به سرنگونی نظام علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن از قدرت انجامید، جمعی از انقلابیون این کشور با تجمع در میدان "ستین" در صنعاء، پایتخت این کشور آزادی هر چه سریعتر جوانان بازداشت شده در جریان انقلاب یمن را خواستار شدند.

در این تظاهرات که با شعار "جمعه حمایت از انقلاب و آزادی بازداشت‌شدگان" برگزار شده بود، تظاهرکنندگان محاکمه فوری عاملان کشتار انقلابیون و مقابله با گروه‌های ضدانقلابی را خواستار شدند.

شهروندان یمنی همچنین در میدان "الحریة" در استان "تعز" برای بزرگداشت سومین سالگرد انقلاب یمن تجمع کرده و شعارهایی در محکوم کردن حمله به زندان مرکزی صنعاء سر داده و این حمله را تلاشی برای از بین بردن شادی یمنی‌ها در سالگرد انقلاب‌شان خواندند.

تجمع‌کنندگان یمنی خواهان ادامه روند انقلاب و ناکام گذاشتن تلاش گروه‌های ضدانقلاب شده و از عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن خواستند تا هرچه سریعتر دستور آزادی بازداشت‌شدگان انقلاب یمن و درمان مجروحان در جریان انقلاب را صادر کند.

پیشتر حمله‌ای به زندان مرکزی صنعا صورت گرفت که 5000 تن در آنجا در حبس به سر می‌برند.

سخنگوی وزارت کشور یمن اعلام کرد که یک گروه مسلح از طریق انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده به زندان حمله کرده و سپس از چند منطقه به سمت این زندان آتش گشودند که این انفجار شکافی را در دیوار زندان ایجاد کرد.

این حمله به کشته شدن 11 تن و فرار 29 زندانی انجامید که 19 تن از آنها از اعضای گروه تروریستی القاعده هستند.

انتهای پیام

کد N124234

وبگردی