آفتاب

مار غذای رزمایش آمریکایی ها در تایلند شد

مار غذای رزمایش آمریکایی ها در تایلند شد

کوالالامپور – ایرنا – نظامیان آمریکایی و تایلندی در جریان برگزاری رزمایش و دوره های آموزش ویژه نظامی با عنوان ˈکبرای طلاییˈ در استان چانتابوری تایلند اقدام به گرفتن مار و خوردن خون آن و گوشت خام حیوانات کردند.

به گزارش ایرنا ، در این رزمایش و دوره آموزشی سالانه 11 روزه که از روز پنجشنبه در تایلند آغاز شده است، 13 هزار نیروی نظامی از آمریکا، تایلند، سنگاپور، ژاپن، کره جنوبی، اندونزی و مالزی شرکت دارند.

تفنگداران دریایی آمریکا در یک تمرین برای زنده ماندن در جنگل به عنوان بخشی از رزمایش ˈکبرای طلاییˈ در یک پایگاه نظامی خون مار کبری را نوشیدند.

تفنگداران ویژه آمریکا و تایلند با گرفتن و خوردن گوشت خام و نوشیدن خون مار کبری و دیگر مارها در حال فراگیری آموزش های لازم برای زمان های خاص و حیاتی هستند .

علاوه بر خون مار کبری، خوردن حشرات و گوشت خام پرندگان از دیگر آموزش هایی است که نیروهای تایلندی و تفنگداران آمریکا در حال آموزش آن هستند.

نیروهای این کشورها تلاش دارند با نشان دادن توانایی خود در عملیات ترکیبی، کار مشترکی را در دریا و ساحل نیز به نمایش بگذارند.

کبرای طلایی از بزرگترین رزمایش های منطقه آسیا و اقیانوس آرام است که با مشارکت آمریکا و تایلند برگزار می شود. این چهارمین دوره این رزمایش است و برای نخستین بار مالزی و اندونزی نیز در آن مشارکت دارند.

روزنامه بانکوک پست روز شنبه نوشت چین نیز به منظور هماهنگی در امور انسان دوستانه 17 سرباز به این رزمایش اعزام کرده است.

نخستین تمرین نظامی در کبرای طلایی سال 1982 با حضور دو کشور آمریکا و تایلند برگزار شد.

آساق**د.م**1611
کد N124100

وبگردی