آفتاب
مردوف در نشست خبری مشترک با ظریف؛

برگزاری نمایشگاه کالاهای ایرانی در ترکمنستان در آینده ای نزدیک

برگزاری نمایشگاه کالاهای ایرانی در ترکمنستان در آینده ای نزدیک

وزیر امور خارجه ترکمنستان از برگزاری نمایشگاه کالاهای ایرانی در ترکمنستان تا چند روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از ظریف برای برنامه ریزی این سفر گفت: ملاقات با هیأت های ایرانی در این سفر بسیار خوب بود، وزارت نفت، انرژی، حمل و نقل و صنعت و معادن ملاقات های خوبی با هیأت ترکمنستان داشتند که جنبه ها و خصوصیت های راهبردی و استراتژیک دارد.

وی افزود: ترکمنستان و ایران دو همسایه برادر هستند، روابط ما دارای ریشه های تاریخی عمیقی است و فرهنگ و سنت های مشترک و تاریخ مشترک داریم.

مردوف تصریح کرد: دو کشور روابط دو جانبه خود را بر این اساس می سازند و افتخار می کنیم روابط ایران و ترکمنستان در سطح بالایی قرار دارد و جوابگوی موضوعات بین دو کشور است.

وی با بیان اینکه چندی پیش سفر وزیر امور خارجه ایران به ترکمنستان صورت گرفت بیان کرد: آقای ظریف با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار داشت و در این دیدار که با دوستی و صمیمیت برگزار شد در خلال مذاکرات طرفین تواستند با طیف گسترده روابط بین دو کشور مذاکره و مسائل سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

وزیر امور خارجه ترکمنستان تصریح کرد: در جریان سفر وزیر امور خارجه ایران به ترکمنستان کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان برگزار شد که در راستای مسائل مشخص تجاری و اقتصادی برای تعمیق روابط دو کشور پروژه های استراتژیک مشخص شده و تا امروز عملی شده اند در چارچوب روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی نیز پروژه هایی داریم.

وی تأکید کرد: در روزهای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ترکمنستان روز فرهنگی جمهوری اسلامی اریان برگزار شد. 12روز دیگر در عشق آباد نمایشگاه کالاهای ایرانی برگزار می شود که بیش از 200شرکت ایرانی در نمایشگاه حضور دارند، امیدواریم امسال به همراه همکاران ایرانی رویدادهای مهم دیگری را در دو کشور برگزار کنیم که به تحکیم روابط کمک کند.

کد N124025

وبگردی