آفتاب

رکن‌آبادی: اولین گام عملی حل بحران سوریه توقف ارسال پول و سلاح برای تروریست‌هاست

رکن‌آبادی: اولین گام عملی حل بحران سوریه توقف ارسال پول و سلاح برای تروریست‌هاست

درک پلامبلی، هماهنگ‌کننده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان با غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران در بیروت دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه با وی به تبادل نظر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نماینده دبیرکل سازمان ملل در لبنان با اشاره به نیاز به رسیدگی به وضع آوارگان سوریه و تلاش برای ایجاد و حفظ صلح و ثبات در کشورهای منطقه، بر لزوم اقدمات عملی برای دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه و صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

رکن‌آبادی نیز با اشاره به دستگیری تعدادی از سرکردگان گروه‌های تروریستی و عوامل انفجارهای انتحاری خونبار در لبنان، موضع دائمی ایران مبنی بر حفظ ثبات، امنیت و وحدت ملی در لبنان و برخورد جدی با اقدامات تروریستی را مورد تاکید قرار داد.

وی تاکید کرد: اگر در سازمان ملل و جامعه جهانی واقعاً اراده سیاسی برای حل بحران سوریه وجود داشته باشد، باید به عنوان اولین گام عملی، ارسال پول و سلاح از خارج برای تروریست‌های مسلح متوقف شود تا امکان توقف خشونت و شروع مذاکرات واقعی فراهم شود.

دو طرف در این دیدار همچنین نسبت به حصول توافق جمعی بین طرف‌های مختلف لبنان جهت تشکیل دولت جدید در این کشور ابراز امیدواری کردند.

انتهای پیام

کد N123605

وبگردی