آفتاب
سمینار فرصتهای تجاری و سرمایه گذاری ایران در هلند برگزار شد

اعلام آمادگی بیش از 50 شرکت هلندی برای سفر به تهران

اعلام آمادگی بیش از 50 شرکت هلندی برای سفر به تهران

سفارت ایران در لاهه با همکاری شورای توسعه تجارت هلند، سمینار یک روزه فرصتهای تجاری و سرمایه گذاری در ایران را در مرکز تجارت جهانی لاهه برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این سمینار بیش از 115 شرکت هلندی از بخش های مختلف اقتصادی و تجاری از جمله انرژی، کشاورزی، ماشین آلات، مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی حضور یافتند.

در این سمینار که جمعی از شرکت های نامدار هلندی مانند فیلیپس، باواریا، رویال هاسکونینگ، دی اس ام، آترادیوس و نیز نمایندگان اصناف بزرگی همچون اتحادیه کارفرمایان بزرگ هلند، اتحادیه تامین کنندگان صنایع نفت و گاز هلند و نیز نمایندگان برخی بانک های هلندی حضور داشتند، ولی الله افخمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه صادرات ایران، کاظم غریب آبادی سفیر ایران در هلند، رییس شورای توسعه تجارت هلند، رییس انجمن تجاری هلند و ایران و رئیس انجمن تجار ایرانی مقیم هلند در این سمینار سخنرانی کردند.

ماریچه اسخاکه، نماینده هلند در پارلمان اروپا و عضو حزب دموکراتهای 66 هلند هم به این سمینار پیام ویدئویی ارسال کرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در سخنان خود با معرفی جایگاه اقتصادی و تجاری ایران، برخی زمینه های تجاری و سرمایه گذاری در ایران را برشمرد و از بازرگانان و کارآفرینان هلندی دعوت کرد برای استفاده از فرصتهای ایجاد شده هر چه سریع تر همکاری خود با ایران را آغاز کنند.

سفیر کشورمان در هلند نیز با بیان سابقه تاریخی روابط دو کشور، به تحولات کشورمان در ماههای اخیر اشاره و با تشریح جزئیات توافق نامه ژنو، آمادگی ایران را برای تبادل هیاتهای تجاری و سرمایه گذاری با هلند اعلام کرد.

اسخاکه، نماینده هلند در پارلمان اروپا نیز که به تازگی به تهران سفر کرده است، با تاکید بر استفاده از فرصت ها منطبق با مقررات، بر لزوم استقلال اروپا از آمریکا در پیگیری منافع تجاری خود تاکید کرد و از تجار شرکت کننده در سمینار خواست خود را آماده استفاده حداکثری از شرایط به وجود آمده در ایران کنند.

بر اساس این گزارش، تاکنون بیش از 50 شرکت هلندی آمادگی خود را برای سفر به ایران در آینده نزدیک به شورای توسعه تجارت این کشور اعلام کرده اند.

انتهای پیام

کد N123529

وبگردی