آفتاب

بیانیه پایانی اولین کنفرانس بین المللی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

بیانیه پایانی اولین کنفرانس بین المللی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

در بیانیه پایانی اولین کنفرانس حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تاکید شد که دانشمندان ،اساتید ، اندیشمندان ،نخبگان و دانشجویان فرهیخته باید با بصیرت تمام و همت روز افزون مسئولیت های خودرا بازشناسی کرده و در زمان خود وارد عمل شده، وظایف خودرا انجام دهند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این بیانیه آمده است: اولین کنفرانس بین المللی حماسه سیاسی( بارویکردی بر تحولات خاورمیانه ) و حماسه اقتصادی ( بارویکردی بر مدیریت و حسابداری ) در حالی برگزار می گردد که نظام اسلامی در دهه چهارم انقلاب با سرافرازی و اقتدار راه خود را به پیش می برد و استکبار جهانی و ایادی داخلی و خارجی آن همچنان برای پیشبرد اهداف نامقدس خود دست و پا می‌زنند، بنابراین دانشمندان ، اساتید ، اندیشمندان ، نخبگان و دانشجویان فرهیخته باید با بصیرت تمام و همت روز افزون مسئولیت های خودرا بازشناسی کرده و در زمان خود وارد عمل شده، وظایف خودرا انجام دهند تا همچنان این انقلاب با طراوت و استوار باقی مانده و مسیر پر پیچ و خم خود را از میان موانع و سنگلاخ ها هموار نموده و از این پیچ تاریخی به سلامت گذر نماید.

اکنون که با الطاف و عنایات الهی و راهنمایی و هدایت مقام عظمای ولایت (مدظله العالی) و به برکت همت و کار مضاعف مردان و زنان سخت کوش ایران اسلامی، زمینه های تحقق اهداف والای انقلاب و اجرای سیاست‌ها و برنامه های جمهوری اسلامی، علیرغم همه تهدیدها و تحریم ها با اراده های استوار و مجاهدتهای پایدار، بیش از پیش مهیا گردیده و با نفی صور مختلف سلطه بیگانه در کلیه عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میهن اسلامی افق نورانی تغییر و تحول همه جانبه بر مدار منافع ملی، گسترده تر از همیشه هویدا گشته، که تا کنون کلیه این دستاوردها مدل موفق و انگیزه ای برای بیداری اسلامی کشورهای منطقه شده است، راهبرد رهایی بخش "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" که در طلیعه سال جاری از سوی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اعلام گردیده، میثاق ملی و سیاست و تدبیر مبتنی بر حکمت، عزت و مصلحت نظام مقدس و مقتدر اسلامی و شاخص خط مشی عموم مردم در فعالیت های فردی و اجتماعی است.

اینک عموم دانشگاهیان اعم ازاساتید، نخبگان و دانشجویان بر مبنای این راهبرد ارزنده ، همانند سایر اقشار ملت حق جو و تعالی خواه، همه ظرفیت‌ها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را در راستای تحقق اهداف عالیه آن، بسیج و با تأسی به فرموده "خیرالناس اَنفَّعهم لِلنّاس" نهایت سعی را در کاربردی نمودن علوم و فناوری‌های نوین در جهت تحقق شعار سال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبذول خواهند داشت. بر این اساس تغییر دیدگاه و اصلاح نگرش ، ارتباط هدفمند دانشگاه و صنعت، نیازسنجی و تحول متناسب در نظام آموزشی و پژوهشی، جهت گیری رساله ها ، مقالات و پایان نامه ها همسو با نیازهای بومی و ملی و سایر تغییرات فرآیند مبارکی است که بی گمان این تغییر رویکرد، تأییدات الهی را نیز در پی خواهد داشت و مشارکت همه فعالان عرصه دانش، پژوهش و فناوری در سطوح مختلف ستاد وصف و به ویژه فعالیتهای علمی و پژوهشی اساتید محترم و دانشجویان عزیز، آثار و برکات خود را در آینده نزدیک نشان خواهد داد. لذا در این راستا بندهای زیر مورد تأکید و تأیید قرار می گیرند:

1.تلاش لازم در جهت پرورش و ارتقای روحیه خودباوری و تربیت نیروی انسانی با اعتماد به نفس و رواج این امر به عنوان یک فرهنگ غالب در بیندانش پژوهان و اندیشمندان

2.تلاش لازم در جهت تولید بیش از پیش علم و هدایت حداکثری پروژه های پژوهشی و مقالات علمی در جهت حل مشکلات علمی و تخصصی حوزه های کاربردی

3.تلاش در جهت فراهم سازی حداکثری شرایط لازم برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و علمی کشور

4.تلاش برای کاربردی و عملیاتی شدن نقشه جامع علمی کشور به منظور تحقق سند چشم‏انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404

5.تلاش لازم در جهت توسعه الگوهای آموزشی براساس ظرفیت های فضای کسب و کارکشور و نیز ارائه آموزش های شبیه سازی شده.

6.تلاش لازم در جهت برنامه ریزی برای استفاده از تجارب کشورهای موفق در عرصه مسابقات مهارت جهانی و نیز برگزاری مسابقات بین المللی مهارت بین کشورهای اسلامی.

7.تلاش لازم در جهت آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازارکار(فعلی و آتی) و ارتقاء توان کارآفرینی ، و توام کردن آموزش و مهارت و جلب همکاری بنگاه های اقتصادی برای استفاده از ظرفیت آنها.

8.تلاش لازم در جهت ارتقای مشارکت زنان در فعالیت های سیاسی ،اقتصادی و اجتماعی از طریق توانمندسازی آنان با بهره گیری از آموزش های مهارتی.

9.پیشرفت اقتصادی کشور بایدبا مشارکت فعال همه‌ی مردم و به گونه‌ای باشدکه اقتصاد در دست عده‌ای محدود قرار نگیرد.

10.پیشرفت اقتصادی کشور باید با توجه به شرایط تحریم ها و تهدیدها طراحی شود.

11.پیشرفت اقتصادی کشور باید باعث افزایش توان نظام در عرصه‌ی سیاست خارجی و مقابله با سلطه گران شود.

12.پیشرفت اقتصادی کشور باید تضمین کننده‌ی پیشرفت کشور توامان با گسترش عدالت

اجتماعی باشد.

13.پیشرفت اقتصادی کشور باید تضمین کننده‌ی شکوفا شدن مزیت‌های بالقوه‌ی کشور در عرصه‌های مختلف باشد.

14.پیشرفت اقتصادی کشور باید حافظ ثروت‌های ملی کشور از جمله منابع طبیعی و خدادادی باشد.

دراین زمینه نکاتی هست که بصورت خلاصه، به آن اشاره می گردد.

۱- حرکت بیداری اسلامی که مُلهَم ازاندیشه های بلند حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی را درنوردیده و در بسیاری از این کشورها پایگاه های مستحکمی را نیز بدست آورده است. هم اکنون نبرد حق و باطل در کشورهایی همچون لبنان، سوریه، فلسطین و عراق بصورت روزانه در حال انجام است. یک طرف صحنه این نبرد، نظام اسلامی ما و ارادتمندان به آن و از سوی دیگر آمریکا، اسرائیل و عربستان بعنوان نماد اسلام آمریکایی قرار دارد.

ایجاد و تقویت جریان تکفیری در کشورهای اسلامی توسط آمریکا و با پشتوانه دلارهای نفتی عربستان برای مقابله با تفکر انقلاب اسلامی و در جهت معرفی اسلام بعنوان دینی خشونت طلب و قرون وسطایی است و بخش تکمیلی آن دامن زدن به اختلاف شیعه و سنّی در بین شیعیان و تقویت جریان افراطی شیعه برای مقابله با شعار وحدت امت اسلامی از نقشه های پیچیده استکبار جهانی است که مانند دولبه یک قیچی کیان انقلاب اسلامی را هدف گرفته است که لازم است با آن برخوردی عاقلانه و هوشیارانه نمود تا این توطئه خطرناک با آگاهی امت اسلامی خنثی گردد.

۲- در داخل کشور ضمن اعلام حمایت از دولت جمهوری اسلامی ایران ، نقد سازنده را از وظایف تشکل های دانشگاهی ، دانشجویی و اسلامی می دانیم و در این زمینه معتقدیم این دولت در بعد انتصاب مدیران به شعار رئیس جمهور محترم مبنی بر انتخاب مدیران کارآمد و توانمند فارغ از گرایش های سیاسی آنها به درستی عمل نکرده است. همچنین در زمینه ایجاد رونق اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم، بیشتر چشم به پیروزی در مذاکرات هسته ای ژنو دوخته است تا تکیه بر اقتصاد مقاومتی و استفاده از توان داخلی فعالان اقتصادی و دانش و فناوری نخبگان علمی کشور که امیدواریم این جهت گیری ها اصلاح گردد.

۳- موضوع مهم درپیش رو، برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سال۹۴ می باشد. بطور طبیعی احزاب و جریان های سیاسی با دیدگاه های متفاوت از هم اکنون خود را برای حضور در آن آماده می کنند اما خطر اصلی در این زمینه حضور فتنه گران و عناصر افراطی از یکطرف و جریان انحرافی از طرف دیگر است که می تواند فضای سیاسی کشور را ملتهب نموده و کار انتخابات را از مسیر قانونی و منطقی خود خارج نماید. نظارت شورای محترم نگهبان و برنامه ریزی و هشیاری وزارت کشور می تواند تا حد زیادی از این خطر جلو گیری نماید.

4- در این کنفرانس تأکید شد که حرکات اسلام سیاسی باید چشم اندازشان را در تعامل با پروژه‌های فعال خواه در سطح جهانی یا منطقه‌ای همانند پروژه‌های ایرانی، ترکی و اسرائیلی ارائه دهند و باید منافع پروژه‌ی عربی اسلامی و توانمندی آنان را در ساخت و توسعه‌ی کشورهای منطقه و پایان دادن به اشغال فلسطین لحاظ کنند.

در نهایت با اتکال به درگاه خداوند متعال و توجهات حضرت آقا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و ائمه هدی«علیهم السلام»عهد و پیمان می بندیم تا تمام عزم خود را جزم نموده و با دقت تمام، صحت و شفافیت و همت بالا اقدامات لازم را برای تحقق کلیه مفاد این بیانیه را انشاالله به کار ببندیم.

انتهای پیام

کد N123291

وبگردی