آفتاب

هیات دولت سوریه و مخالفان امروز نشست مشترکی را برگزار می‌کنند

هیات دولت سوریه و مخالفان امروز نشست مشترکی را برگزار می‌کنند

منابع آگاه اعلام کردند که هیات‌های اعزامی از سوی دولت سوریه و مخالفان، امروز (شنبه) جلسه مشترکی را در ژنو برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه سوریه نیوز، منابع سازمان ملل اعلام کردند که دو هیات اعزامی از سوی دولت و ائتلاف مخالفان سوریه امروز نشست مشترکی با حضور اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه در مقر سازمان ملل در ژنو برگزار می‌کنند.

پیشتر الابراهیمی دو نشست جداگانه با هیات دولت و مخالفان سوری برگزار کرد و گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از این بود که این دو جلسه برای دستیابی به پاسخ‌های نهایی در خصوص دستور کارهای پیشنهادی الابراهیمی اختصاص یافته بود.

دو هیات اعزامی از سوی دولت و مخالفان سوریه روز جمعه اعلام کردند که دور دوم مذاکرات به شکست انجامیده است که این امر از گسترش شکاف میان طرفین حکایت دارد.

در همین حال فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که دور دوم مذاکرات ژنو 2 به هیچ پیشرفتی دست نیافته است و لوی صافی، سخنگوی ائتلاف مخالفان سوریه نیز بر این مساله تاکید کرد.

لوی صافی پس از دیدار با الابراهیمی در کنفرانسی خبری اظهار کرد: ما به بن‌بست رسیده‌ایم اما من امیدوارم که این سد، دیوار محکمی نباشد. ما می‌توانیم موانع را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

کد N123240

وبگردی