آفتاب

انتقاد شدید یک کشیش ارشد انگلیس از سیاست های ریاضتی دولت این کشور

انتقاد شدید یک کشیش ارشد انگلیس از سیاست های ریاضتی دولت این کشور

لندن - ایرنا - یکی از کشیشان ارشد انگلیس با انتقاد شدید از سیاست های ریاضتی دولت این کشور در بخش تامین اجتماعی و خدمات رفاهی، گفت: اصلاحات انجام شده توسط دولت در نظام خدمات حمایتی باعث بروز بحران جدی برای فقرا شده است.

به گزارش ایرنا، ˈوینست نیکولاسˈ سراسقف کلیسای کاتولیک انگلیس و ولز در مصاحبه ای با روزنامه دیلی تلگراف که بخش هایی از آن جمعه شب منتشر شد، اصلاحات دولت در بخش تامین اجتماعی و خدمات حمایتی را ˈفضاحت بارˈ توصیف کرد.

وی گفت: شبکه حمایتی برای خانواده های فقیر از هم پاشیده است و این یک بحران واقعی است... به همین دلیل هر روز بر تعداد کسانی که مجبور هستند به بانک های مواد غذایی و سازمان های خیریه مراجعه کنند، افزوده می شود.

آقای نیکولاس که قرار است بزودی از سوی پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به مقام کاردینالی ارتقاء یابد، افزود: در جریان انجام تغییرات در نظام خدمات حمایتی و نحوه پرداخت کمک هزینه های دولتی، دو اتفاق مهم افتاده است.

ˈاول اینکه شبکه حمایتی که وظیفه اش تامین حداقل نیازهای مردم نیازمند می باشد از هم پاشیده است و ... دوم اینکه بوروکراسی و امور اجرایی حمایت های اجتماعی بیش از پیش جنبه تنبیهی پیدا کرده است.ˈ

وی اظهارداشت: چنین شرایطی باعث می شود متقاضیان نیازمند که باید از کمک های دولتی برخوردار شوند، روزها و هفته ها دست خالی منتظر بمانند و به همین دلیل نقش بانک های مواد غذایی و سازمان های خیریه بسیار حیاتی شده است.

سراسقف کلیسای کاتولیک انگلیس تاکید کرد: چنین وضعیتی برای کشور ثروتمندی مثل ما واقعا فضاحت بار است.

یک سخنگوی وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس در واکنش به انتقادات این کشیش ارشد، گفت: اصلاح نظام خدمات حمایتی و تامین اجتماعی زندگی فقیرترین خانواده ها در انگلیس را در جهت مثبت تغییر خواهد داد.

وی افزود: در شرایطی که دولت سالانه 94 میلیارد پوند در امور مستمری و خدمات رفاهی هزینه می کند، صحبت از حذف شبکه حمایتی نادرست است.

این سخنگوی دولت انگلیس اظهارداشت: ما همچنین سالانه از میلیون ها نفر که درآمد پایینی دارند و یا بیکار هستند، حمایت می کنیم.

سیاست های ریاضتی دولت ائتلافی انگلیس بویژه در بخش خدمات رفاهی و حمایتی، علاوه بر مقامات کلیسا، انتقاد تشکل های مختلف و از جمله اتحادیه های صنفی و کارگری این کشور را برانگیخته است.

اروپام**345
کد N122924

وبگردی