آفتاب

خطبای جمعه لبنان: حضور ملت ایران در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دلگرم کننده بود

خطبای جمعه لبنان: حضور ملت ایران در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دلگرم کننده بود

بیروت – ایرنا – خطبای نماز جمعه این هفته لبنان با تقدیر از نیروهای ارتش این کشور در مقابله با گروه های تکفیری تروریستی و کسب موفقیت های کم سابقه ، نسبت به گسترش خطر اندیشه تکفیری تروریستی در منطقه بویژه لبنان هشدار دادند.

به گزارش ایرنا ، خطبای نماز جمعه در شهرهای مختلف لبنان همچنین حضور میلیونی ملت ایران در مراسم سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را دلگرم کننده خواندند و یاد و خاطره شهدای مقاومت اسلامی لبنان از جمله شهید سید عباس موسوی، شهید راغب حرب و شهید عماد مغنیه را گرامی داشتند.



** همه باید در قبال لبنان احساس مسئولیت کنند

به گزارش ایرنا، «سید علی فضل الله» خطیب جمعه شیعیان بیروت، در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد « امامین حسنین(ع) » ، موفقیت اخیر ارتش لبنان در بازداشت عناصر خطرناک تروریست بویژه «نعیم عباس» از سرکرده های گروهک تروریستی گردان های «عبدالله عزام» را که منجر به کشف دو خودرو بمب گذاری شد، ستود.

وی از تمام رهبران سیاسی لبنان خواست که این موفقیت ارتش را مغتنم شمرده و تنها به انتشار بیانیه در تایید این اقدام که هیچ فایده ای ندارد، بسنده نکنند.

فضل الله تاکید کرد :همه باید در قبال لبنان مسئولیت پذیر باشند تا از دایره تشنج سیاسی که گرفتار آن هستیم، با یک منطق هوشمندانه و متوازن بیرون برویم.

خطیب جمعه شیعیان بیروت با اشاره به سالگرد ترور «رفیق حریری» نخست وزیر اسبق لبنان، این مناسبت را غمبار خواند و گفت: این ترور پیامدهای بسیاری را در سال های اخیر برای لبنان داشته است.



** اسراییل در حال نابودی است

علامه شیخ «عفیف نابلسی» خطیب جمعه شیعیان شهر صیدا در جنوب لبنان نیز در خطبه های این هفته مجتمع حضرت زهرا (س) هشدار داد که برخی به دنبال فته انگیزی مذهبی در لبنان هستند.

وی گفت: آنها می خواهند بدین وسیله مردم لبنان ضعیف باقی مانده و نتوانند یک کشور قدرتمند دموکراتیک بر اساس عدالت برای خود بسازند.

خطیب جمعه شیعیان شهر صیدا با بیان اینکه مردم لبنان همچنان خطرسوی رژیم صهیونیستی را حس می کنند، افزود: این دشمن امروز نیز تهدید می کند که به منظور دگرگون ساختن معادلات در لبنان و سوریه و خلق معادلات جدید در منطقه جنگ به راه خواهد انداخت تا نگذارد محور مقاومت درخصوص موضوعات متعلق به مساله فلسطین پیشرو باشد.

علامه نابلسی اظهارداشت: حامیان اسراییل فکر می کنند که این رژیم تا ابد می تواند به حیات خود ادامه دهد و جهان عرب را به محاصره در آورد، آنها در اوهام به سر می برند چرا که این رژیم شروط برای بقای خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه اسطوره رژیم صهیونیستی به لطف سرداران شهید مقاومت همچون شیخ «راغب حرب»، «سید عباس موسوی» و «عماد مغنیه» فرو ریخته است، گفت: اسراییل در آینده منطقه هیچ جا و مکانی نخواهد داشت و روزهای آتی نشان خواهد داد که فلسطین بازگشتنی و اسراییل نابود شدنی است.



** حضور ملت ایران دلگرم کننده بود

شیخ «محمد یزبک» رییس شورای مذهبی حزب الله نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته حرم مطهر حضرت خوله بنت الحسین (س) در شهر بعلبک در شرق لبنان موفقیت اخیر نیروهای ارتش لبنان در مبارزه با عناصر تروریست را تبریک گفت و افزود: باید دست تروریست ها که خطری برای وحدت و صلح داخلی و همزیستی مردم لبنان به حساب می آیند، قطع کرد.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات تروریستی باید سیاستمداران لبنانی را به خود بیاورد، گفت: باید با تلاش سیاسی، دولتی قوی تشکیل شود تا بتواند امور را در لبنان به دست گرفته و مشکلات امنیتی و اقتصادی را حل کند.

شیخ یزبک با اشاره به ایام شهادت سرداران شهید حزب الله تصریح کرد: شهید عماد مغنیه سردار مقاومت اسلامی از همان ابتدای هجوم اسراییل به لبنان، سازش ناپذیر بود تا اینکه دستان حیله گر دشمن او را به فیض شهادت رساند.

وی با بیان اینکه مقاومت به رهبری «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله قوی تر از هر زمان دیگر به راه خود ادامه می دهد، تاکید کرد: مقاومت مسئولیت های خود را در راستای حمایت از تمامیت ارضی لبنان و استقلال آن پذیراست.

خطیب جمعه بعلبک راهپیمایی میلیونی ملت ایران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف ایران را ستودنی خواند و اظهارداشت: این حضور چشمگیر که نشان از پشتیبانی گسترده ملت ایران از امام خود یعنی مقام معظم رهبری دارد و پیوسته بر قدرت و قوت نظام اسلامی در برابر توطئه های دشمنان می افزاید.

شیخ یزبک با بیان اینکه ایران به لطف دانشمندان خود وارد جمع باشگاه کشورهای هسته ای جهان شده است، گفت: ایران به اراده و عزم ملت خود تکیه دارد و این امر سبب حفظ تمامیت ارضی و استقلال آن شده است و نشان می دهد که دنبال رو دیگران نیست.



** تاکید بر وحدت مسلمانان در مقابله با اندیشه تکفیری

شیخ «احمد قبلان» خطیب جمعه منطقه «برج البراجنه» بیروت نیز درخطبه های این هفته مسجد امام حسین (ع) با هشدار در خصوص گسترش اندیشه تکفیری و عملیات های تروریستی در لبنان گفت: باید پرسید که مصلحت مردم لبنان در سایه این جو آغشته به کینه و تکفیر چیست؟

وی با تاکید بر اینکه شهروندان لبنانی در اقصی نقاط این کشور از جمله عکار، عرسال، بقاع، صیدا و بیروت از این جو بهره ای نمی برند، گفت: تمام مردم لبنان وقتی که جنایتکاران و فتنه گرن به اقدامات تروریستی دست می زنند، نسبت به آنها احساس انزجار می کنند.

شیخ قبلان از تمام مراجع و شخصیت های دینی و مذهبی لبنان خواست که برای مقابله با اندیشه تکفیری به وحدت روی آورند و گفت: مسلمانان می بایست به عنوان یک اصل دینی و مذهبی، خوی برادری و وحدت را در صفوف خود تقویت کنند چرا که هیچ مذهب اصیل اسلامی تعرض به نمادهای دینی طرف مقابل را نمی پذیرد.

خاورم**2024 ** 1324
کد N122601

وبگردی