آفتاب

مقام ارشد روس: مسکو در سرمایه گذاری در اوکراین شتاب نمی کند

مقام ارشد روس: مسکو در سرمایه گذاری در اوکراین شتاب نمی کند

مسکو -ایرنا- ˈسرگئی گلازیفˈ مشاور امور اقتصادی رییس جمهوری روسیه اعلام کرد: روسیه در بازگشت اوکراین به روند همگرایی اوراسیایی امید دارد، اما در سرمایه گذاری در این کشور شتاب نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، گلازیف روز جمعه در همایش اقتصادی مسکو یادآوری کرد: دهها میلیارد دلار طرح های مختلف در عرصه های فناوری های پیشرفته برای سرمایه گذاری برنامه ریزی شده است.

وی افزود: تا زمانی که ثبات سیاسی کشور اوکراین تثبیت نشود و دورنمای جهت گیری اقتصادی این کشور مبهم باشد، سرمایه گذاری بزرگ در اقتصاد اوکراین با ریسک بزرگ همراه خواهد بود.

ویکتور سوسلوف مشاور سفیر اوکراین در روسیه هم در این همایش گفت که کشورش باید به مذاکرات سه جانبه با روسیه و اتحادیه اروپا بپردازد.

وی افزود: امضای موافقت نامه همکاری تجاری با اتحادیه اروپا در آن شکلی که به کی یف پیشنهاد شد، به نفع اوکراین نیست.

سوسلوف با اشاره به این که مساله همگرایی با یک مجموعه، مساله اقتصادی نیست، بلکه حرکتی ژئوپلیتیکی است، افزود: از نظر اقتصادی به نفع اوکراین خواهد بود که به طور کامل با اتحادیه گمرکی همکاری کند یا به عضویت کامل اتحادیه اروپا در آید.

رییس جمهوری اوکراین روز 21 ماه نوامبر از امضای قرارداد همکاری تجاری با اتحادیه اروپا خودداری کرد و این اقدام را از نظر اقتصادی به زیان کشورش دانست.

روسیه در راستای سیاست های حمایت از اوکراین در وضعیت دشوار اقتصادی این کشور، موافقت نامه ای برای سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری در اقتصاد این کشور امضا کرد.

روسیه در ماه ژانویه 3 میلیارد دلار از این مبلغ را به صورت وام به اوکراین واگذار کرد.

اروپام/2242**518**1144
کد N122393

وبگردی