آفتاب

دیدار وزرای خارجه روسیه و آلمان/ لاوروف:اوکراینی خودشان باید بحران سیاسی را حل‌وفصل کنند

دیدار وزرای خارجه روسیه و آلمان/ لاوروف:اوکراینی خودشان باید بحران سیاسی را حل‌وفصل کنند

وزیر امور خارجه روسیه ضمن هشدار به غرب در خصوص مداخله در بحران سیاسی اوکراین، اعلام کرد که باید به شهروندان این کشور اجازه داده شود مسایل داخلی را خودشان حل‌وفصل کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با فرانک والتر اشتاین مایر، همتای آلمانی خود گفت: ما بر این باوریم که اوکراینی‌ها باید خودشان راهی برای خروج از این بحران سیاسی پیدا کنند. ما از تمام شرکای اوکراین می‌خواهیم که همین رویه را دنبال کنند.

وی همچنین اعلام کرد که در صورت تمایل اوکراین، روسیه حاضر است به عنوان میانجی‌گر میان اپوزیسیون و دولت این کشور ایفای نقش کند تا راه حلی برای خروج از این بحران بدست آید.

وی افزود: در صورتی که مقامات و مخالفان دولت اوکراین از ما در خواست کنند، ما به عنوان میانجی‌گر میان آن‌ها وارد عمل خواهیم شد. اما ما نمی‌خواهیم میانجی‌گری خود را به آن‌ها تحمیل کنیم. این باید یک انتخاب کاملا آزاد باشد.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که مذاکرات بلندپایه مسکو- برلین قرار است آوریل در برلین برگزار شود. وی افزود: ما برنامه امسال برای نشست‌های سیاسی را بررسی کرده‌ایم. مساله اصلی مشاوره‌های میان دولت‌هاست. مذاکرات بعدی قرار است آوریل در برلین برگزار شود.

لاوروف همچنین گفت که روسیه و برلین از مردم اوکراین می‌خواهند تا راهی برای فرو نشاندن بحران سیاسی این کشور پیدا کنند.

وی گفت: ما شرایط را در اوکراین بررسی کرده‌ایم. روسیه و آلمان از مردم اوکراین می‌خواهند تا خودشان به بحران سیاسی کشور خاتمه دهند.

انتهای پیام

کد N122183

وبگردی