آفتاب

تاکید اکرمی بر مسئله ازدواج جوانان و رشد جمعیت

تاکید اکرمی بر مسئله ازدواج جوانان و رشد جمعیت

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: خیرین برای تشکیل خانواده ستادهای مردمی به راه بیندازند و در این راستا با یکدیگر رقابت کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی در سخنرانی پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که «امسال، سال حماسه سیاسی و اقتصادی بود» اظهار کرد: این نامگذاری توسط مقام معظم رهبری بود و خوشبختانه امسال شاهد دو حماسه سیاسی بودیم. یکی از آن انتخابات 24 خرداد بود که با حضور 73 درصدی مردم، انتخابات بدون هیچگونه مسأله‌ای برگزار شد و شگفتی‌های بسیاری را آفرید و برای آن حماسه سیاسی شاکر خدا هستیم.

وی تصریح کرد: حماسه سیاسی دوم مردم ما مربوط می‌شود به 22 بهمن که به اعتراف تمام کارشناسان، حماسه 22 بهمن از نظر کمیت و کیفیت بسیار باشکوه و قابل توجه بود. شادابی، نشاط، امید و تدبیر را در شعارهای مردم و قطعنامه‌ای که خواندند شاهد بودیم و امیدواریم این دو حماسه مورد قبول امام عصر(عج) و رضایت رهبری باشد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به این‌که «سال 92، سال حماسه اقتصادی نیز بود» گفت: خوشبختانه در سراسر کشور آرام‌ آرام مشاهده می‌کنیم که حماسه اقتصادی در حال رخ دادن است و جنب و جوشی در بین مردم به وجود آمده است حتی از نظر برطرف شدن تحریم‌های خارجی نیز ما به مراحل خوبی رسیده‌ایم و شاهد ثبات اقتصادی هستیم و قیمت‌ها هفته به هفته تغییر نمی‌کند.

اکرمی یادآور شد: من از تمام تولید کنندگان، توزیع کنندگان، بازرگانان و فروشندگان می‌خواهم که انصاف داشته باشیم و با رعایت انصاف بر برکات زندگی خود بیفزائیم چرا که با بی‌انصافی شاهد نارضایتی و ناراحتی و نفرین مردم هستیم. امیدوارم در این 35 روز باقی مانده سال همچنان بتوانیم حماسه سیاسی و اقتصادی خود را به نحو احسن ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: از تمامی ارگان‌ها، نهادها و ملت می‌خواهم که دل‌ها و قلب‌هایشان به یکدیگر نزدیک‌تر شود و امیدواریم خداوند به ما نیرویی عطا کند تا بتوانیم حرف، عمل و کردارمان را خدایی کنیم.

اکرمی در ادامه با بیان این‌که «رشد جمعیت در سال‌های گذشته مورد توجه رهبری بوده است» گفت: تمام کارشناسان وقتی می‌خواهند در رابطه با جمعیت صحبت کنند ابتدا از سرزمین، تکنولوژی، منابع و معادن می‌گویند و بعد از آن از رشد جمعیت سخن می‌گویند یعنی کشوری که تمام مسائل مادی‌اش درست باشد می‌تواند نیروی انسانی خوبی را تربیت کند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: ما باید از منابعی که در اختیار داریم نیروی انسانی دانا، توانا، با اراده، با ایمان و با اعتقاد قوی و منسجمی را تربیت کنیم چرا که اگر ما جمعیت فعال و کارآمدی نداشته باشیم نمی‌توانیم از منابع کشور به نحو احسن استفاده کنیم و دنیای استعمار امروز به دنبال آن است که از نیروهای انسانی سایر جوامع استفاده کند و بهره‌برداری لازم را خودش ببرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه کشور ما دارای مساحت، منابع و معادن تحت‌الارضی زیادی است و 60 نوع معدن‌ مختلف داریم و آب و هواهای مختلفی را در کشور داریم که ما می‌توانیم با رشد جمعیت کارشناسی شده از این منابع نهایت بهره را ببریم و نگذاریم کشورهای بیگانه از منابع ما استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اولین شرط افزایش جمعیت تشکیل خانواده است و در احادیث نبوی بارها به این امر اشاره شده است که هرکس برای خدا ازدواج کند و به او توکل کند به ولایت خدا می‌رسد و این ولایت ما فوق تمام ولایت‌ها است.

اکرمی در ادامه با اشاره به برکات رشد جمعیت خاطرنشان کرد: ما اگر می‌خواهیم در زندگی شادابی و نشاط را تجربه کنیم باید فرزند داشته باشیم و در احادیث نبوی داریم که بهشت زیر پای مادران است پس ما باید به رشد جمعیت و مساله ازدواج جوانان اهمیت زیادی بدهیم.

وی تصریح کرد: یکی از آفت‌های اقتصادی و پزشکی این است که سن ازدواج زن و مرد در کشور ما بالا رفته است اگر رحم زنی بارور نشود زمینه بسیاری از سرطان‌ها را برایش به وجود می‌آورد پس ما باید به تولید نسل اهمیت زیادی بدهیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: بعضی‌ها می‌گویند که تامین هزینه فرزندان مشکل است ما اصل این را قبول داریم ولی همت زن و مرد کجا می‌رود و توکل آنها چه می‌شود. خدا در آیات فراوانی فرموده که من آنهایی را که ازدواج می‌کنند و تشکیل خانواده می‌دهند از هرگونه مسأله مادی بی‌نیاز می‌کنم و اگر کسی در این رابطه مشکل دارد باید به توکل خود برگردد و آن را مورد وارسی قرار دهد و بداند که در امر توکل به خدا دچار مشکل است.

اکرمی اظهار کرد: خانه فقط استراحتگاه و خوابگاه نیست بلکه خانه یک آموزشگاه، ‌آزمایشگاه، دانشگاه و پرورشگاه است و کسی که تشکیل خانواده می‌دهد به تجربه‌های زیادی دست پیدا می‌کند که شاید با خواندن چندصد کتاب نتواند آن تجربه‌ها را به دست بیاورد. نباید فراموش کنیم که نماز فرد ازدواج کرده ثوابش بیشتر از فردی است که ازدواج نکرده است.

وی گفت: متأسفانه ماهواره‌های فارسی زبان می‌خواهند بنیان‌های خانواده‌های ما را متلاشی کنند و ما باید در مقابل آنها بایستیم و کاری کنیم که برکات ازدواج برای جوانان ما روز به روز بیشتر گفته شود و جوانان به آن عمل کنند.

انتهای پیام

کد N122182

وبگردی