آفتاب
در حمایت از محمد مرسی رییس جمهور مخلوع مصر/

اردوغان: السیسی و یا هر شخص دیگری را به رسمیت نمی شناسیم

اردوغان: السیسی و یا هر شخص دیگری را به رسمیت نمی شناسیم

آنکارا- ایرنا - ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که در صورت انتخاب ژنرال ˈعبدالفتاح السیسیˈ به سمت ریاست جمهوری مصر، کشورش هرگز او را به رسمیت نخواهد شناخت.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه خبری رادیکال، اردوغان تصریح کرد که ترکیه هرگز عبدالفتاح السیسی و یا هر شخص دیگری را که به عنوان رییس جمهوری مصر انتخاب شود، به رسمیت نمی شناسد.

نخست وزیر ترکیه افزود: ˈمحمد مرسیˈ با کسب 52 درصد آرادی مردم در انتخابات پیروز شده بود و این حق مردم مصر است که با شیوه های دموکراتیک او را برکنار کنند نه این که ارتش با کودتای نظامی وی را برکنار کند.

اردوغان گفت: نظامی که با کودتا به قدرت رسیده است، هرگز مورد قبول ما نیست و ما نمی توانیم آن را به رسمیت بشناسیم.

وی افزود: انتخابات آینده ریاست جمهوری در مصر جای سئوال دارد زیرا به عقیده ما تاکنون کودتای نظامی زیادی در جهان رخ داده است که پس از آن، کودتاچیان با آرای بسیار بالا در انتخابات پیروز شده اند ولی باید اذعان کرد انتخابات در این کشورها در فضای رعب و وحشت برگزار می شود و بدون شک اوضاع در مصر نیز چنین خواهد بود .

در پی برکناری محمد مرسی از پست ریاست جمهوری مصر در اواسط ژوئیه سال گذشته به دست نیروهای مسلح این کشور، روابط قاهره و آنکارا تیره شد .

ترکیه از همان روزهای نخست برکناری مرسی از قدرت، حوادث مصر را کودتای نظامی علیه دولت قانونی و مشروع این کشور عنوان و بارها از مسوولان جدید مصر به شدت انتقاد کرد.

خاورم ** 2010** 230 _ _ 2017
کد N122176

وبگردی