آفتاب

روسیه درباره تلاش غرب برای اخلال در مذاکرات سوریه ابراز نگرانی کرد

روسیه درباره تلاش غرب برای اخلال در مذاکرات سوریه ابراز نگرانی کرد

مسکو-ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در باره تلاش های برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا برای اخلال در مذاکرات سوری ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لاوروف امروز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان گفت: از تلاش های پیگیر برخی کشورها برای اخلال در روند گفتگوهای سیاسی در مورد مساله سوریه نگرانیم.

وی اضافه کرد: این مساله مرا به شدت نگران می کند. در وهله اول به این دلیل که شاهد تلاش های مستمر برای یافتن بهانه ای برای اخلال در روند مذاکرات سوری از طرف برخی کشورها هستیم.

لاوروف افزود: زمانی که روسای جمهوری آمریکا و فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی بار دیگر تاکید می کنند که مساله سوریه فقط با مذاکره حل نمی شود، مایه نگرانی می شود.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه از جمله این تلاش ها به اظهارات جنگ طلبانه برخی سران کشورهای غربی و نیز مطرح کردن وضعیت انسانی سوریه در شورای امنیت برای محکومیت دمشق اشاره کرد.

وی ادامه داد: هدف این تلاش ها به ستوه آوردن دولت سوریه است تا از مذاکرات سوری خارج شود.

لاوروف گفت: این تلاش ها سازنده نیستند و باید توافق های به دست آمده را اجرا کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه سخنان خود مخالفت کشورش را برای ایجاد چارچوب زمانی مصنوعی برای نشست ژنو2 اعلام کرد.

وی افزود: زمانی که ابتکار روسیه-آمریکا برای برگزاری نشست ژنو2 مطرح شد طرفین تصریح کردند که در این مذاکرات پارامترهای زمانی مصنوعی نباید ایجاد شود.

لاوروف گفت: اما در حال حاضر شاهد هستیم که می گویند ادامه مذاکرات بی معنی است، زیرا دولت سوریه نمی خواهد درباره تاسیس نهاد مدیریتی انتقالی به توافق برسد.

وی این رویکرد را غیرمنطقی و غیرسازنده دانست و طرف های مساله سوریه را از اصرار بر آن برحذر داشت.

اروپام/2242**518 _ _ 2017
کد N122172

وبگردی