آفتاب

رونمایی از کتاب حیدر علی اف و دیدگاه دوستی دائمی با ایران

رونمایی از کتاب حیدر علی اف و دیدگاه دوستی دائمی با ایران

کتاب "حیدر علی اف و دیدگاه دوستی دائمی با ایران" نوشته محسن پاک‌آیین، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، در حاشیه آیین بزرگداشت روز ملی جمهوری اسلامی ایران در باکو رونمایی شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کتاب که به زبان آذری ترجمه و در 112 صفحه از سوی انتشارات دانشگاه خزر باکو منتشر شده است، در برگیرنده مجموعه مقالاتی است که با موضوع بررسی نقش و دیدگاه حیدر علی اف، رییس‌جمهور فقید جمهوری آذربایجان در تحکیم روابط دوستانه با ایران به رشته تحریر درآمده است.

متن فارسی این کتاب سال گذشته در 21 قسمت به‌صورت پاورقی در وبلاگ شخصی محسن پاک آیین چاپ شده بود.

سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در مقدمه این کتاب آورده است: "با توجه به اهمیت جایگاه و دیدگاه‌های آقای حیدر علی‌اف در عرصه سیاست‌سازی در جمهوری آذربایجان و نظر به این که مسوولان فعلی جمهوری آذربایجان نظرات حیدر علی‌اف را چراغ راه خود می‌دانند، نگارنده تصمیم به استخراج و تدوین دیدگاه‌های ایشان در مورد روابط با ایران گرفته است.

در مراسم رونمایی این کتاب، ضیا محمداف، وزیر حمل و نقل جمهوری آذربایجان ضمن تقدیر از سفیر ایران به‌خاطر این اقدام ارزشمند گفت: قول می‌دهم این کتاب را به‌طور کامل بخوانم چون ارادت خاصی نسبت به حیدر علی‌اف دارم و افکار وی را به‌خوبی می‌شناسم.

در این مراسم علاوه بر وزیر حمل و نقل جمهوری آذربایجان، جمع کثیری از شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و دینی جمهوری آذربایجان حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N121962

وبگردی