آفتاب

وزیر اقتصاد روسیه در ماه آوریل به ایران سفر می‌کند

وزیر اقتصاد روسیه در ماه آوریل به ایران سفر می‌کند

وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد که در ماه آوریل به ایران سفر می‌کند تا درباره دامنه گسترده‌ای از مسائل تجاری با تهران گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر گزارش داد: در ماه ژانویه گزارشی منتشر شد حاکی از این که مسکو و تهران در حال گفت‌وگو درباره یک قرارداد تبادل نفت در ازای کالا به ارزش 1.5 میلیارد دلار در ماه هستند که به ایران اجازه می‌داد صادرات نفتی‌اش را به نحو قابل توجهی افزایش دهد. اما جزییات این قرارداد چندان در دسترس نبود و آمریکا نیز بارها هشدار داد که یک توافق تجاری تلاش‌ها برای پیشبرد توافق‌نامه موقتی را که در ماه نوامبر سال 2013 بین ایران و گروه 1+5 امضاء شد، تضعیف می‌کند.

الکسی اولیوکایف در گفت‌وگو با خبرگزاری نووستی، گفت: این سفر در ماه مارس صورت نمی‌گیرد، ولی احتمالا در پایان ماه آوریل صورت می‌گیرد.

اولیوکایف این اظهارات را در واکنش به برخی خبرهای رسانه‌ها مبنی بر این که وی قصد دارد در 21 ماه مارس (یکم فروردین) همراه با پیشنهادی برای مبادله نفت ایران با فعالیت‌ها در زمینه ساخت راه‌آهن به ایران سفر کند بیان کرد.

باراک اوباما،‌ رییس‌جمهور آمریکا اخیرا به شرکت‌هایی که احتمال دارد قصد نقض تحریم‌ها را با معاملات تجاری با ایران داشته باشند هشدار داد که واشنگتن مانند "یک تن آجر" روی سر آن‌ها خراب خواهد شد.

یک مقام آمریکایی هفته گذشته اعلام کرد که به نظر می‌رسد توافق ایران و روسیه فعلا پیش برده نخواهد شد و افزود که چنین معامله‌ای رسیدن به یک توافق‌نامه جامع هسته‌ای با ایران در مذاکراتی که در روزهای آینده مجددا آغاز می‌شود را دشوار خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N121849

وبگردی