آفتاب
دریادار سیاری تاکید کرد

آمادگی ایران جهت میزبانی از ناوگروه کشور جمهوری آذربایجان

آمادگی ایران جهت میزبانی از ناوگروه کشور جمهوری آذربایجان

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: از ناوگان دریایی جمهوری آذربایجان جهت حضور در بنادر شمال کشور استقبال می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: از ناوگان دریایی جمهوری آذربایجان جهت حضور در بنادر شمال کشور استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در جریان سفر خود به استان گیلان و بازدید از بنادر آستارا و انزلی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص واکنش جمهوری اسلامی ایران در زمینه حضور ناوگان جمهوری آذربایجان در بنادر شمال کشور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران دریای خزر را به عنوان دریای صلح و دوستی می‌شناسد و به همین منظور باید امکاناتی را داشته باشیم تا امنیت این دریا را برقرار کنیم.

سیاری با اشاره به این‌که «ما روی توان رزمی و نظامی در دریای خزر تکیه نداریم» ادامه داد: برای تحقق این امنیت، همکاری‌های فی مابین با کشورهای حاشیه دریا می‌تواند هماهنگی‌هایی را به وجود آورد تا بتوانیم از منابع خدادادی آن بهره مند شویم.

وی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت میزبانی از ناوگروه کشور جمهوری آذربایجان سخن گفت و اضافه کرد: اگر تمایلی به این بازدید باشد باید سلسله مراتب در مبادی دولت‌ها و وزارت امور خارجه دو کشور رعایت شود و ما از این اقدام استقبال می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا آماده هستید توان و تجربیات خود را در اختیار سایر کشورهای حاشیه‌ای دریای خزر قرار دهید؟ توضیح داد: در حال حاضر تمایل به همکاری متقابل وجود دارد.

وی حضور ناوها و بازدید ناوگروه‌ها از بنادر یکدیگر را از مهمترین اقدامات در چند سال اخیر دانست و افزود: در سال جاری ناوگان ما با حضور در بندر آستاراخان روسیه از این بندر بازدید کرد.

سیاری بیان کرد: در کنار این اقدامات، این آمادگی وجود دارد تا امکانات آموزشی و تجهیزات دریایی را تا حدی که مورد نیاز است در اختیارشان قرار دهیم.

وی در پایان، برقراری امنیت دریا در مباحثی همچون مبارزه با قاچاق مواد مخدر و سایر پدیده‌ها را بسیار مهم ذکر کرد و گفت: با برگزاری نشست‌های دوجانبه و چند جانبه می‌توانیم این اطمینان را داشته باشیم که دریای خزر برای بهره برداری همه جانبه آمادگی دارد.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی دریایی ارتش پس از حضور در جلسه مشترک با مسئولان شهرستان آستارا از پایگاه دریایی ارتش در این شهرستان و بندر چند منظوره بازدید میدانی به عمل آورد.

انتهای پیام

کد N121810

وبگردی