آفتاب

ژنو 2 به بن‌بست خورد

ژنو 2 به بن‌بست خورد

واحد مرکزی خبر نوشت:

شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد:‌ با توجه به اظهارات ابراهیمی در نشست خبری، گفتگوهای ژنو دو عملا با بن بست مواجه شده است.
این شبکه افزود: کارنامه مذاکرات ژنو دو پس از سه روز گفتگو بین مخالفان سوری و نمایندگان دمشق بسیار ضعیف است. هیچ پیشرفت قابل توجهی در این مذاکرات به دست نیامده است. به گفته اخضر ابراهیمی حضور نمایندگان آمریکا و روسیه در ژنو ممکن است تغییری در روند گفتگو ها پدید بیاورد.
مجری از آرمل شاریه کارشناس مسایل بین المللی در ژنو سوال کرد: حضور آمریکایی ها و روس ها در ژنو چه تغییراتی را در روند گفتگوها ایجاد خواهد کرد؟ شاریه گفت: با توجه به روند تحولات باید گفت، هیچ چیز مشخص نیست. چرا که نشست مطبوعاتی اخضر ابراهیمی از بی نتیجه بودن مذاکرات حکایت داشت. هیچ برنامه ریزی برای گفتگوهای روزهای آینده ارائه نشده است و معلوم نیست که گفتگوها ادامه داشته باشد. واقعیت این است که مذاکرات ژنو دو به طور قابل ملاحظه ای با بن بست مواجه شده است. نمایندگان روسیه و آمریکا تلاش می کنند طرف های مذاکره کننده سوری را به هر وسیله ای برای ادامه گفتگو ها تحت فشار قرار بدهند.
مجری گفت: این مذاکرات به نفع چه کسی تمام می شود؟
شاریه پاسخ داد : این مذاکرات تاکنون به نفع رژیم سوریه تمام شده است. چرا که نمایندگان اعزامی از دمشق اتفاق نظر دارند و با یکدیگر متحدند. از طرف دیگر باید گفت که در بعد رسانه ای نیز روند مذاکرات به نفع دمشق بوده است. مادامی که صحبتی از انتقال دمکراتیک حکومت سخنی به میان نیاید، رژیم سوریه چیزی از دست نخواهد داد. دمشق در بعد نظامی در نبردها موفق بوده است. اما اوضاع برای مخالفان بسیار پیچیده است. مخالفان سوری متحد نیستند. ناکامی در مذاکرات نمایندگان مخالف را عصبی تر می کند و تنش ها و تفرقه در اردوگاه نمایندگان مخالفان سوری تشدید می شود.

5252

کد N121790

وبگردی