آفتاب
سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان:

آزادی نقد برای ساختارگشایی است، نه ساختارشکنی

آزادی نقد برای ساختارگشایی است، نه ساختارشکنی

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان گفت: منتقدان باید اجازه داشته باشند تا همه نهادهای تصمیم‌ساز و مجری، سیاست‌های نظام را نقد کنند.

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان گفت: منتقدان باید اجازه داشته باشند تا همه نهادهای تصمیم‌ساز و مجری، سیاست‌های نظام را نقد کنند.

مجید محشتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که استراتژی "آزادی نقد آری و نفی آزادی هرگز" باید جزء استراتژی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، اظهار کرد: این استراتژی باید سرلوحه همه جریان‌های سیاسی کشور قرار بگیرد.

وی در ادامه افزود: در همین راستا دولت یازدهم باید تلاش کند آزادی نقد را در کشور نهادینه کند و از همه نخبگان، متخصصان و آحاد مردم بخواهد تا با نقدهای سازنده آسیب‌ها و مشکلات سیاست‌های اتخاذ شده را بیان کنند، البته منتقدان در کنار معرفی آسیب‌ها باید حسن‌های تصمیمات را هم بیان کنند.

این فعال سیاسی با اشاره به صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری درباره لزوم سعه صدر منتقدان و دولت، خاطرنشان کرد: استقبال از انتقادهای سازنده موجب رفع چالش‌ها و ارتقاء فعالیت‌های دولت می‌شود. در آزادی نقد نباید به دنبال ساختارشکنی، بلکه باید دنبال ساختارگشایی باشیم.

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان همچنین افزود: علاوه بر مکتب اسلام و رهبری امام خمینی(ره)،‌ سرمایه عظیم اجتماعی یعنی وحدت مردم نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت. در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد حضور گسترده مردم در همه انتخابات برگزار شده و سایر مراسم‌هایی مثل بزرگداشت روز 22 بهمن بوده‌ایم، در واقع سرمایه عظیم اجتماعی در مقاطع مختلف کمک کرده تا ایران رقابت‌های جهانی و چالش‌های درونی را با موفقیت پشت سر بگذارد، بنابراین وحدت مردم و احزاب و نخبگان سیاسی در ادامه مسیر انقلاب نیز لازم است.

دبیر حزب آزادی در پایان افزود: همگان باید به گونه‌ای رفتار کنند که دچار ساختارشکنی نشویم و ظرفیت‌های نظام را فعال کنیم مسوولان باید تلاش کنند تا مطالبات مردم برآورده شود تا از این مسیر اتحاد بین مردم و مسوولان برقرار شود.

انتهای پیام

کد N121726

وبگردی