آفتاب

راه‌چمنی: تعامل دو سویه بین دولت و منتقدان ایجاد شود

راه‌چمنی: تعامل دو سویه بین دولت و منتقدان ایجاد شود

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با بیان این‌که «منتقدان باید انتقادهای خود را خیرخواهانه، دلسوزانه، کارشناسانه و مستند بیان کنند» گفت: دولت هم باید با سعه صدر، انتقادها را بشنود و از آنها برای اصلاح امور استفاده کند.

محمدرضا راه‌چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، با اشاره به این‌که «فرمایشات رهبری همواره تاثیرگذار و راهگشا بوده است» خاطرنشان کرد: در حال حاضر از عمر دولت یازدهم فقط 6 ماه می‌گذرد و دولت هنوز بر همه‌ی زوایای کاری خود مسلط نشده است. پس به همین دلیل ممکن است در عملکرد خود دچار اشتباهاتی شود.

وی در ادامه افزود: بنابراین منتقدان نباید به دنبال مچ‌گیری از دولت باشند و اگر اشتباهی هم مشاهده کنند باید آن را دلسوزانه به دولت مطرح کنند و دولت هم زمینه‌ای را به وجود آورد تا با گفت‌وگو به شبهات منتقدان پاسخ داده شود. در واقع دولت باید با آغوش باز پذیرای منتقدان باشد. البته منتقدان هم همانطور که رهبری تاکید کردند باید سعه صدر داشته باشند.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به این‌که «دولت باید از منتقدان استقبال کند» خاطرنشان کرد: منتقدان هم باید به دولت فرصت دهند تا دولت برنامه‌های خود را به مرحله‌ی اجرا درآورد.

دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی با اشاره به این‌که «به جز عنایات الهی و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره)، وحدت و آگاهی مردم موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد» افزود: همدلی و همکاری مردم برای تداوم انقلاب اسلامی لازم است. در واقع عواملی که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد، می‌تواند موجب استمرار انقلاب هم بشود. در این بین رهبری مقام معظم رهبری هم بسیار تاثیر گذار است.

وی در ادامه با بیان این‌که «ما همواره دشمن داشته‌ایم و اکنون نیز این دشمن از بین نرفته است، بلکه سیاست‌ها و تاکتیک‌هایش تغییر یافته است» افزود: ملت همچون گذشته باید وحدت خود را حفظ کند و بین مردم و مسئولان دوستی و تعامل برقرار شود.

راه‌چمنی در پایان افزود: مردم باید به دولت در اداره‌ی کشور کمک و نقدهای خود را منصفانه بیان کنند و تعامل دو سویه‌ای بین مردم و مسئولان برقرار شود.

انتهای پیام

کد N121630

وبگردی