آفتاب

وزیر کشور تونس: تروریست ها قصد داشتند تونس را به سه امارت تجزیه کنند

وزیر کشور تونس: تروریست ها قصد داشتند تونس را به سه امارت تجزیه کنند

بیروت – ایرنا – وزیر کشور تونس اعلام کرد که تروریست ها قصد داشتند با شورش و کودتا علیه دولت مدنی ، تونس را به سه امارت در جنوب ، شمال و مرکز تجزیه کنند و نیروهای امنیتی مانع آنها شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی تونس(وات)، «لطفی بن جدو» که روز پنجشنبه در کمیته حقوقی ، آزادی ها و روابط خارجی مجلس موسسان تونس سخن می گفت،خاطرنشان کرد:در آینده اطلاعاتی از نیت های تروریست ها فاش خواهد شد و آن موقع مردم تونس خواهند فهمید که نیروهای امنیتی برای جلوگیری از تحقق برنامه آنها چه اقداماتی کرده اند.

وی تصریح کرد: روزهایی بوده است که نیروهای امنیتی، تروریست هایی را بازداشت کرده و یا آنها را از بین برده اند اما برای جلوگیری از ایجاد وحشت و ترس بین مردم تونس و ضربه وارد شدن به بخش های سرمایه گذاری و گردشگری اعلام نکرده ایم.

لطفی بن جدو که در باره اقدامات وزارت کشور تونس در برخورد با پرونده ترور « شکری بلعید» از سیاستمداران مخالف دولت تونس توضیح می داد، گفت که در این خصوص همه امکانات بکار گرفته شد و برای نمونه درمدتی کوتاه 25 هزار تماس تلفنی در منطقه وقوع جرم که شامل چند روز قبل و روز ترور بوده، بررسی و تحلیل شده است.

وزیرکشور تونس همچنین گفت که 13 تن به اتهام دست داشتن دراین ترور بازداشت ، 1500 جلسه بازجویی ضبط و ثبت و بیش از 100 حمله ضربتی و غافلگیرانه صورت گرفته و اینها علاوه بر تلاش های نیروهای امنیتی در خصوص این پرونده است.

وی در باره نتایج رسیدگی به پرونده این ترور گفت که این موضوع در صلاحیت قاضی تحقیق است و او نمی تواند نظر دهد.

وزیر کشور تونس با اشاره به تلاش های نیروهای امنیتی برای برقراری و گسترش امنیت در تونس بویژه در زمان جشن های آغاز سال نو، ایام گفت وگوهای ملی تا تشکیل دولت جدید و تصویب قانون اساسی جدید ، خاطرنشان کرد که برخی طرف ها در این مدت قصد داشتند تونس را وارد خشونت و درگیری های داخلی کنند.

خاورم ** 1324
کد N121588

وبگردی