آفتاب

سردار قاآنی:سوریه قربانی شگرد آمریکا برای مبارزه با تروریسم است

سردار قاآنی:سوریه قربانی شگرد آمریکا برای مبارزه با تروریسم است

مشهد – ایرنا - جانشین فرمانده نیروی سپاه قدس پاسداران گفت : سوریه قربانی مبارزه با تروریسم به عنوان شگرد جدید آمریکا برای به زیر سلطه درآوردن ایران واستفاده ازمنابع خاورمیانه است.

به گزارش ایرنا، سردار ˈاسماعیل قاآنیˈ پنجشنبه شب درسلسله نشست های ˈبزم اندیشهˈ با موضوع تبیین شرایط وابعاد دفاع نظامی که درموسسه خدمات مشاوره ای، جوانان وپژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد، افزود: ایران هیچ دخالتی در مسائل سوریه نداشته و ندارد.

وی بیان کرد: آمریکا که اکنون از ترفندهای سابق خود برای رسیدن به اهدافش در خاورمیانه با براه انداختن جنگ، تهدید وتحریم به نتیجه نرسید، واژه ای به نام تروریسم را درجهان مطرح و با متهم کردن کشورها به عنوان مدافعان تروریسم، حمله به آنها را توجیه می کند.

وی با بیان اینکه تروریسم ازدیدگاه نظامی به دو معنی است، افزود: معنای نخست تروریسم جنگ بدون مرز است که وضعیت کنونی سوریه نتیجه این رویکرد می باشد و درنهایت نیز آمریکا به بهانه تروریست خواندن سوری ها هیچ مسوولیتی درقبال جنگ وکشته شدن انسانهای بیگناه در این کشور را نمی پذیرد.

وی گفت: معنای دوم تروریسم سازماندهی گروه ها با تفکرات انحرافی برای زیر سووال بردن باورهای مذهبی وشیعی است که تشکیل گروه های تکفیری، وهابیون وسلفیون افراطی و تطمیع آنها از سوی آمریکایی ها، آبروی مسلمانان را خدشه دار کرده است.

جانشین فرمانده سپاه قدس پاسداران گفت: ایران ازهمان آغاز تحولات در کشور سوریه صراحتا اعلام کرد مشکل سوریه بین دولت ومردم آن کشور است وباید آنها را به حال خود رها کرد تا خود مشکلاتشان را حل کنند.

سردار قاآنی اظهار داشت: آمریکا از آن جهت که به واسطه شکست ناپذیر بودن ایران کلافه و از شگردهای گذشته اش برای به زیر سلطه درآوردن کشورمان ناامید شده است لذا سعی دارد در هر اتفاقی به گونه ای ایران و دولتمردان این کشور را مقصر جلوه دهد.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی تا به امروز در برخورد با دشمنانش بویژه آمریکا فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته و درحالی که با یک منطق مستدل براساس تعالیم اسلامی انقلاب کرده، آمریکا همواره سعی در نابودی این کشور داشته است.

وی افزود: تنها مقوله ای که تاکنون قدرتهای غربی و شرقی را به رغم داشتن اختلافات فراوان در کنار هم هماهنگ کرده است، دشمنی با انقلاب اسلامی ایران و تلاش برای از بین بردن آن بوده که در راس همه آنها آمریکاست.

او اظهارداشت: آمریکا جنگ را به مرزهای ایران کشانید و ازگروه های منافق ومزدور در کشورمان حمایت کرد تا به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزند.

وی گفت: ایران توانست همه تهدیدات آمریکا طی 35 سال گذشته را به فرصت تبدیل کند که این مهم موجب عصبانیت سردمداران آمریکایی شده و درمذاکرات گذشته وحال خود با ایران هرگز از موضعشان کوتاه نمی آیند.

وی با بیان اینکه مهمترین دستاورد ایران درهشت سال جنگ تحمیلی انسان سازی بود، افزود: جنگ انسان شایسته برای جامعه تربیت کرد درحالی که هیچ دانشگاهی موفق به تربیت انسانی از همه لحاظ شایسته برای کشورش نمی شود.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه اظهارداشت: درطول هشت سال جنگ، دشمن بهترین جنگ افزارها وتسلیحات را برای نابودی ایران دراختیار داشت اما رزمندگان ما با دست خالی از غیرت ومردانگی خود هزینه کرده و وارد عرصه نبرد شدند تا دشمن را شکست دادند.

قاآنی افزود: درطول جنگ ایران هیچ کمکی از کشورهای دیگر را دریافت نکرد و در همین دوران بود که به واسطه صدور انقلاب به کشورهای دیگر، بنیان حزب الله در لبنان نهاده شد.

او اظهارداشت: از زمان جنگ تاکنون به رغم فراز و نشیب های فراوان، نمودار عملکرد ایران صعودی بوده درحالی آمریکا واسرائیل به رغم قدرتی که داشتند نمودار عملکردشان سیر نزولی داشته است.

وی بیان کرد: اسرائیل تا قبل از1967 طی شش روزسه کشور بزرگ عربی که در جنگ با رژیم صهیونیستی مصمم بودند، را شکست داد وصاحب بخش زیادی اززمین های این کشورها شد.

وی ادامه داد: آمریکا تا قبل ازواقعه 11 سپتامبر هرگز به طور مستقیم وارد جنگ با ایران نمی شد و ازدیگر کشورها نظیر عراق برای رسیدن به اهداف خود بهره می گرفت و آن را به جنگ علیه ایران ترغیب می کرد.

وی بیان کرد: پس از واقعه 11 سپتامبر و خودزنی آمریکا، این دولت به بهانه اینکه القاعده مقصر اصلی این رویداد است13 سال درافغانستان به جنگ و کشتن انسانهای بیگناه مبادرت ورزید.

وی اظهارداشت: آمریکا به هر دو جناح چپ و راست ایران یعنی عراق و افغانستان به طور مستقیم حمله کرد و مردم آن کشورها را به خاک و خون کشید اما در نهایت نتوانست به نتیجه مطلوب دست یابد.

وی گفت: آمریکا برای جنگ در افغانستان سه هزار میلیارد دلار از خزانه خود هزینه کرد در حالی که به گفته رییس جمهور افغانستان تنها با کمتر از نصف این میزان می توان آمریکا را برای همیشه از کشور بیرون کرد.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا در دو جنگ افغانستان و عراق از خزانه خود هزینه کرد، جوانان خود را به کشتن داد و در نهایت بی آبرویی نصیبش شد.

جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: بحث امنیت اسرائیل ماموریت اصلی همه روسای جمهور آمریکاست اما اسرائیل نیز به رغم همه حمایت های آمریکا در سالهای پس از انقلاب اسلامی، در جنگ 33 روزه با لبنان و جنگ هشت روزه با فلسطینی ها در غزه شکست خورد و نتوانست یک وجب از خاکها این کشورها را از آن خود کند.

وی گفت: اسرائیل دلیل عمده شکست های خود در جنگ با لبنان و فلسطین را حمایت های ایران می داند و کشورمان را متهم به دخالت در امور سایر کشورها می کند.

وی اظهارداشت: از آنجا که آمریکا تجربه شکست در دو جنگ قبلی را در عراق و افغانستان داشت لذا در مورد سوریه اشتباه خود را تکرار نکرد و بوسیله گروه القاعده که آن را مقصر اصلی واقعه 11 سپتامبر می دانست ، سوریه را تبدیل به محل تجمع تروریست ها کرده است.

وی گفت: اکنون آمریکا کاملا می داند که انقلاب اسلامی یک واقعیت بسیار سنجیده است و همه توطئه های آن برای از بین بردن انقلاب به فرصت برای رشد و گسترش آن تبدیل می شود.

/659/7489/536
کد N121583

وبگردی