آفتاب

ارسال بمب پستی به چند اداره متعلق به ارتش انگلیس

ارسال بمب پستی به چند اداره متعلق به ارتش انگلیس

لندن - ایرنا - چند بسته پستی مشکوک که گفته می شود حاوی مواد منفجره بوده اند، طی روزهای اخیر به چند اداره متعلق به ارتش انگلیس تحویل شده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی، طی هفته جاری حداقل هفت بسته پستی مشکوک به بمب به ادارات ارتش بویژه ادارات استخدام در مناطق ˈهمپشایر، برکشایر، کنت، آکسفورد، برایتون و اسلا ارسال شده است.

واحدهای ویژه خنثی سازی بمب برای تحقیق درباره این بسته های مشکوک فراخوانده شدند و پلیس ضدتروریسم و وزارت دفاع انگلیس روز پنجشنبه اعلام کردند که تحقیقات گسترده ای را در این زمینه آغاز کرده اند.

ˈاستن گیلمورˈ یکی از فرماندهان واحد ضدتروریسم پلیس در جنوب شرق انگلیس از نیروهای ارتش خواست که هوشیار باشند و یک سخنگوی وزارت دفاع نیز اعلام کرد که توصیه های لازم در این زمینه به واحدهای ارتش ارائه شده است.

آقای گیلمور در عین حال گفت که این بسته ها حاوی مواد منفجره بسیار کمی بوده اند که در صورت انفجار نیز نمی توانستند خسارات چندانی به بار بیاورند و یا آسیب جدی به پرسنل وارد کنند.

هنوز هیچ فرد و گروهی مسئولیت ارسال بمب های پستی را برعهده نگرفته و تحقیقات اولیه نشان می دهد که بسته هایی که در اوایل هفته جاری برای دو مرکز استخدام ارتش ارسال شده بود، حاوی مواد آماده انفجار بوده اند.

تلویزیون ˈبی بی سیˈ نیز گزارش داد که کمیته وضعیت های اضطراری کابینه انگلیس برای بررسی تهدیدات ناشی از بمب های پستی عصر پنجشنبه تشکیل جلسه داد.

اروپام**345
کد N121479

وبگردی