آفتاب

جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تونس برگزار شد

جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تونس برگزار شد

بیروت – ایرنا - مراسم جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران با حضور گسترده شخصیت ها و مسوولان تونسی و دیپلمات های مقیم این کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، ده ها تن از شخصیت های سیاسی ، حزبی ، فرهنگی، هنری دانشگاهی، رسانه ای ، سفرا و دیپلمات های کشورهای عربی، اروپایی، آفریقایی و آسیایی و روسای احزاب عمده با گرایش های مختلف و اقشار مردمی و دوستداران انقلاب اسلامی ایران در این مراسم شرکت کردند و سالگرد پیروزی انقلاب عظیم اسلامی را تبریک گفتند.

وزیران صنایع، بازرگانی و ورزش و جوانان و زنان و نیز وزیر مشاور در امور خارجه، مفتی کل جمهوری تونس و نایب رئیس و تعداد زیادی از نمایندگان و روسای فراکسیون های مجلس ملی موسسان تونس در این مراسم حضور یافتند.

در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با نمایش تصاویری از راهپیمایی باشکوه مردم انقلابی ایران در روز 22 بهمن امسال همراه بود پس از پخش سرود ملی دو کشور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس در سخنانی با اشاره به پیشرفت روزافزون ایران در عرصه های مختلف علمی و تکنولوژی ، مسیر تعالی ملت ایران را در راستای آرمان های عظیم انقلاب اسلامی مستمر و روشن توصیف کرد.

« پیمان جبلی» افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده است همه ملتهای مسلمان را در دستاوردهای بزرگ خود شریک سازد.

وی همچنین با تبریک تصویب قانون اساسی جدید تونس تاکید کرد که با تثبیت استقرار و آرامش در تونس روابط دو کشور و ملت بیش از پیش شکوفا خواهد شد.

در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تونس همچنین گروه موسیقی سنتی ایرانی با اجرای زنده قطعاتی زیبا به شکوه این مجلس افزود. در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از تابلوهای نفیس خط نستعلیق و تذهیب و قلمزنی تعددای از بانوان هنرمند ایران که در این مراسم حضور داشتند به نمایش گذاشته شد و مورد استقبال فراوان قرار گرفت.

در پایان مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی، جذابیت های ایران اسلامی و دستاوردهای علمی و فناوری آن در قالب لوح فشرده در میان شرکت کندگان توزیع شد.

خاورم ** 1324
کد N121468

وبگردی