آفتاب

چایخانه ها پایگاهی برای تبلیغات انتخاباتی درهند

چایخانه ها پایگاهی برای تبلیغات انتخاباتی درهند

دهلی نو - ایرنا - نامزد اصلی بهارتیا جاناتا (بی.جی.پی) حزب اصلی مخالف دولت هند درانتخابات پارلمانی پیش رو درحرکتی تبلیغاتی روز پنجشنبه از طریق ویدئو کنفرانس دریک هزار چایخانه با مردم گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا، ˈ نارندرا مودی ˈ سروزیر ایالت گجرات از طریق چایخانه های 300 شهر مختلف هند از جمله 48 چایخانه در دهلی نو در مورد موضوعات مختلف از قبیل پول سیاه، مالیات، تروریسم، بهره وری از انرژی و راه آهن با مردم صحبت و از مدیریت حزب کنگره در این زمینه ها انتقاد کرد.

این کنفرانس ویدئویی بخشی از تبلیغات مودی برای کسب رای در انتخابات مجلس هند (لوک سابا) در ماه می امسال به شمار می آید.

حزب اصلی مخالف در پارلمان هند (بهارتیا جاناتا) در 13سپتامبر سال گذشته سروزیر ایالت گجرات را به عنوان نامزد خود برای سمت نخست وزیری در انتخابات عمومی هند معرفی کرد.

همزمان ˈمانموهان سینگ ˈ نخست وزیر فعلی هند نیز ضیافت شامی را برای رهبران احزاب مخالف ترتیب داده است.

سینگ از رهبران طراز اول حزب بی.جی.پی برای حضور در ضیافت شام به منظور تضمین تصویب لایحه های متعدد از جمله مبارزه با فساد دعوت کرده است.

گفته می شود وی به ˈ ال .کی و ادوانی ˈ رهبر ارشد حزب بهارتیا جاناتا و خانم ˈسوشما سوراج ˈ رهبر خالفان در لوک سابا تلفن و از آنان برای حضور در این ضیافت دعوت کرده است.

انتخابات لوک سابا مهمترین رویداد سیاسی سراسری در هند به شمار می آید زیرا با تشکیل مجلس جدید و کسب کرسی ها توسط احزاب، دولت آینده این کشور انتخاب خواهد شد و دوره دولت ائتلافی مانموهان سینگ نخست وزیر فعلی به پایان می رسد.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، این انتخابات در پنج مرحله و تا اوایل ماه می ادامه می یابد.

انتخابات قبلی پارلمان هند در پنج مرحله درسال 2009 برگزار شد.دوره کنونی مجلس عوام هند (لوک سابا) 31 ماه می امسال به پایان خواهد رسید.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N121407

وبگردی