آفتاب
خشم رژیم صهیونیستی از سخنان رییس پارلمان اروپا/

پاسخ رد شولتز به رژیم صهیونیستی/ عذرخواهی نمی کنم

پاسخ رد شولتز به رژیم صهیونیستی/ عذرخواهی نمی کنم

برلین - ایرنا - رییس پارلمان اروپا که به خاطر اظهارات روز گذشته خود در انتقاد از سیاست های رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی ها،بشدت تحت فشار قرار گرفته است،تاکید کرد به آنچه گفته اعتقاد دارد و هیچگاه به خاطر حرف هایی که برزبان آورده،عذرخواهی نخواهد کرد و عقب نشینی نمی کند.

ˈمارتین شولتزˈرییس آلمانی پارلمان اروپا روز گذشته در سخنانی در مجلس تل اویو اقدامات صهیونیست ها علیه مردم مظلوم فلسطین را تبعیض آمیز خوانده و مورد انتقاد قرارداد که این سخنان وی با جنجال آفرینی و واکنش تند نمایندگان این رژیم در کنست و همچنین اعتراض مقام های صهیونیست روبرو شد.

رییس پارلمان اروپا که روز چهارشنبه به سرزمین های اشغالی سفر کرده بود در سخنانی در جمع نمایندگان مجلس رژیم صهیونیستی،با انتقاد از ادامه حصر غزه این رژیم را متهم کرد که علیه عرب های فلسطینی ساکن کرانه باختری با اجرای جیره بندی منابع آبی تبعیض قائل شده است.

مارتین شولتز در واکنش به جنجال نمایندگان مجلس رژیم صهیونیستی و دیگر مقام های این رژیم و افزایش فشارها به وی برای پس گرفتن سخنانش، با قاطعیت از اظهارات خود دفاع کرد.

وی روز پنج شنبه در گفت و گو با روزنامه دی ولت،تاکید کرد:من به آنچه گفتم اعتقاد دارم و به هیچ عنوان حاضر به معذرت خواهی نخواهم شد.

رییس پارلمان اروپا افزود:من در سخنان خود در مجلس اسرائیل موظف بودم مواضع پارلمان اروپا را درمورد سیاست نادرست تل آویو ازجمله در زمینه ادامه شهرک سازی ها و همچنین تداوم حصر غزه اعلام کنم و به طور طبیعی نمی توانم فقط حرف هایی بزنم که مورد پسند همه واقع شود.

شولتس با بیان اینکه باید حقایق را بگوید هرچند که اظهاراتش مناقشه برانگیز باشد،گفت: تعجب می کنم و بسیار متاسف هستم از واکنشی که نسبت به سخنانم صورت گرفت.

وی تصریح کرد:کسانی که از حرف های من ناراحت بودند متعلق به یک حزب تندرو هستند که همیشه نسبت به هر انتقادی که برایشان ناپسند است این گونه جواب می دهند،آنها قبلا وزیرخارجه آمریکا را نیز به همین شیوه مورد حمله قرار داده اند.

اروپام** 2051** 1701 ** 1917
کد N121396

وبگردی