آفتاب

پاکستان؛ گزارش سوء رسانه های غربی علیه برنامه هسته ای این کشور را بی اساس دانست

پاکستان؛ گزارش سوء رسانه های غربی علیه برنامه هسته ای این کشور را بی اساس دانست

اسلام آباد - ایرنا - دولت پاکستان روز پنجشنبه گزارش سوء رسانه های غربی علیه برنامه های هسته ای این کشور را بی اساس دانست و اعلام کرد: فعالیت های غیرنظامی در برنامه هسته ای پاکستان براساس پادمان آژانس بین المللی انرژی اتمی می باشد.

به گزارش ایرنا، ˈتسنیم اسلمˈ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در اسلام آباد تاکید کرد: پاکستان در خصوص استفاده از فعالیت های غیر نظامی هسته ای، تجربه 40 ساله دارد و قدرت هسته ای و فعالیت های این کشور نیز از قبل به آژانس اعلام می شود.

رسانه های غربی بویژه آمریکایی با هماهنگی گزارش های مشترکی علیه برنامه های اتمی پاکستان طی روزهای گذشته ارائه کردند.

وی خاطر نشان کرد: برنامه های هسته ای پاکستان تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) بوده و توسعه آن با هدف استفاده مسالمت آمیز در بخش های انرژی، پزشکی، کشاورزی و زمینه های مختلف انجام می شود.

تسنیم اسلم در بخش دیگری از سخنانش درباره درباره تجارت پاکستان و هند گفت: اسلام آباد تصمیم به ازسرگیری فعالیت های تجاری با هند در منطقه مرزی مورد مناقشه کشمیر گرفته است.

وی تاکید کرد: پاکستان هرگز خواهان ایجاد موانع در فعالیت های مرزی کشمیر نبوده و امیدوار است طرف هندی نیز گام های موثری در خصوص ازسرگیری فعالیت های تجاری بردارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی دولت اسلام آباد همچنین از پیشنهاد ارائه شده توسط پاکستان بمنظور برگزاری نشست اعضای گروه کاری در خصوص تجارت دوجانبه در منطقه کشمیر؛ در اواخر ماه جاری در دهلی نو خبر داد.

وی درباره وضعیت ˈمحمد شاهزیب باجواگˈ دانشجوی پاکستانی در آمریکا که بر اثر تصادف به کما رفته و خانواده باجوا برای معالجه وی هم اکنون با مشکل انقضای اعتبار روادید در واشنگتن روبرو هستند؛ گفت: سفارت اسلام آباد در واشنگتن همکاری کامل را با خانواده این دانشجوی پاکستانی انجام داده و در اقدامات اولیه مشکلات تمدید اعتبار روادید بمنظور اقامت در آمریکا رفع شده است.

آساق ** 1095 ** 1917
کد N121394

وبگردی