آفتاب

جوادی آملی:معارف اهل بیت(ع) راه خروج جهان از جنگ و خشونت است

جوادی آملی:معارف اهل بیت(ع) راه خروج جهان از جنگ و خشونت است

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید شیعیان با بیان این‌که پیشرفت علم مانع گرایش به دین نیست، تأکید کرد: غرب باید بداند معارف اهل بیت(ع) راه خروج جهان از جنگ و خشونت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، آیت الله جوادی آملی در دیدار حجت الاسلام خلیل زاده رئیس اتحادیه شیعیان آلمان با وی در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر ضرورت تبلیغ فرهنگ تشیع در جهان گفت:باید مبانی دینی با محوریت قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) در جهان تبلیغ و ترویج شود.

این مفسر قرآن کریم افزود:باید نهج البلاغه راهنمای روحانیون در تبلیغ معارف شیعه باشد، زیرا سید رضی در تالیف این اثر به دور از مسائل اختلاف بر انگیز و با درایت و عقلانیت اقدام کرده است.

وی پیرامون گسترش اسلام در جهان به ویژه غرب تصریح کرد:باید در تبلیغ دین اسلام و مبانی اهل بیت(ع) در جهان به نقاط مشترک میان آموزه های شیعه و اهل سنت توجه شود و از بیان مسائل اختلاف انگیز پرهیز گردد.

جوادی آملی خاطرنشان کرد:همچنین باید در تبلیغ دین تلاش کنیم از آغشته شدن تبلیغ مذهبی به چالش های سیاسی پرهیز نمائیم و معارف تشیع را به نام اسلام در جهان تبلیغ کنیم، زیرا معارف تشیع برگرفته از اسلام ناب محمدی و اسلام حقیقی است.

وی تاکید کرد:پیشرفت علم و دانش هیچ گاه مانع گرایش به دین نیست، بلکه علم موجب پذیرش دین و باورهای عمیق می شود به ویژه اینکه امروز جهان غرب با همه پیشرفت های خود از آدم کشی و شهوت رانی خسته شده است.

وی معارف اهل بیت(ع) را راهگشای خروج جهان از جنگ و خشونت دانست و گفت:سخنان اسلام برای غرب تازگی دارد و جهان باید بداند که با معارف اهل بیت(ع) می تواند از جنگ و خشونت رهایی یابد.

گفتنی است در این دیدار حجت الاسلام خلیل زاده از اقدامات اتحادیه انجمن های شیعیان در آلمان گزارشی ارائه کرد.

انتهای پیام

کد N121309

وبگردی