آفتاب
به مناسبت دهه مبارک فجر/

آثار دانشجویان ایرانی درپایتخت ترکیه به نمایش گذاشته شد

آثار دانشجویان ایرانی درپایتخت ترکیه به نمایش گذاشته شد

آنکارا - ایرنا - آثار 14 نفر از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های ترکیه در گرامیداشت دهه فجر روز پنجشنبه درآنکارا پایتخت ترکیه به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایرنا، دراین نمایشگاه آثار14نفر ازدانشجویان ایرانی که دردانشگاه های مختلف ترکیه به تحصیل اشتغال دارند دررشته های نقاشی، گرافیک، عکس وخط به نمایش گذاشته شد.

درمراسم افتتاح این نمایشگاه که به مدت یک هفته برای علاقه مندان دایر خواهد بود ، ˈ علیرضا بیکدلی ˈ سفیر ایران درترکیه ˈ ابوالحسن خلج منفرد ˈ رایزن فرهنگی و شماری از علاقه مندان به هنر ایرانی حضور داشتند.

ˈ الناز فرح بخش ˈ دانشجوی ارشد رشته معماری دانشگاه قاضی آنکارا که 12 اثر عکاسی اش در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، درگفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت : آثار من تلفیقی از میکاپ و گریم است که در این نمایشگاه ارائه شده است.

وی با ادعای اینکه او نخستین عکاس در ایران است که در این راستا فعالیت می کند ، گفت : من سعی کرده ام که ترس در این تصاویر را به خوبی به نمایش بگذارم .

فرح بخش افزود : من دراین عکس ها نشان می هم که گریم چقدر می تواند ، در نشان دادن ترس موثر باشد.

ˈ وحید دانش ˈ دیگر دانشجوی ایرانی که در مقطع تحصیلی فوق لیساس در رشته گرافیک در دانشگاه حاجت تپه آنکارا به تحصیل اشتغال دارد، افزود : من پنج پوستر ازکارهایم را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته ام .

دانش در ادامه گفت : هدف من از شرکت در این نمایشگاه ، نشان دادن توانایی های هنرمندان ایرانی به اتباع ترکیه است.

ˈ نشاط فرخی ˈ دیگر دانشجوی ایرانی که آثارش دراین نمایشگاه ارائه شده است ، گفت : هدف من از شرکت در این نمایشگاه ، نشان دادن فرهنگ و هنر ایرانیان به مخاطبان ترک است.

وی که در مقطع کارشناسی ارشد در رشته گرافیک در دانشگاه حاجت تپه آنکارا تحصیل می کند ، افزود : آثار ارائه شده از سوی دانشجویان ایرانی در این نمایشگاه خود گویا همه چیز است .

شاید ما از نظر فن آوری دچار کاستی هایی باشیم ولی داشتن ذهنی پویا و خلاقیت سبب شده است که هنرمندان ایرانی آثار ماندگاری را خلق کنند.

آذر خطابخش، آیدا ارغوانیان، الناز فرح بخش، پروین قربانزاده، جعفر شهیر، جمشید حاتم ، عباس ریاضی، مازیار توپال، مینا محمدی، نازنین داوری، نشاط فرخی، وحید دانش، هادی قاسمی ویاسین عبدالله زاده دانشجویان ایرانی هستند که آثارشان دراین نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

خاورم ** 230**536
کد N121288

وبگردی