آفتاب

مخالفت صهیونیست‌ها با شرط اردوغان برای عادی سازی روابط آنکارا-تل‌آویو

مخالفت صهیونیست‌ها با شرط اردوغان برای عادی سازی روابط آنکارا-تل‌آویو

مسؤلان اسرائیلی در دفتر بنیامین نتانیاهو از مخالفت این رژیم با شرط رجب طیب اردوغان مبنی بر پایان محاصره نوار غزه جهت عادی‌سازی روابط با تل‌آویو خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد: مسؤلان اسرائیلی در دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کردند که شرطی که رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه برای پایان دادن به محاصره نوار غزه جهت آشتی با اسرائیل گذاشته است، به هیچ وجه قابل طرح نیست.

پیشتر اردوغان اعلام کرده بود که خواهان تهیه سندی رسمی در خصوص پایان محاصره نوار غزه است و این امر را به عنوان شرطی جهت امضای توافق آشتی با تل‌آویو و عادی‌سازی روابط با آن مطرح کرده بود.

وی تصریح کرد: پیشرفت‌هایی در جریان مذاکرات میان اسرائیل و ترکیه صورت گرفته اما مذاکرات هنوز پایان نیافته است. نخست وزیر اسرائیل به دلیل رخدادهای ناوگان آزادی که در مه 2010 به سمت نوار غزه در حرکت بود، عذرخواهی کرد و هنوز تماس‌ها در خصوص پرداخت غرامت‌ها به خانواده‌های قربانیان ادامه دارد.

نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد: درخواست آنکارا مبنی بر پایان محاصره نوار غزه هنوز اجرا نشده است و بدون اجرای این امر، آشتی محقق نخواهد شد.

پیشتر روزنامه هاآرتص گزارش داده بود که رژیم صهیونیستی در مواضع خود در خصوص پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان انعطاف نشان داده و پیشنهاد کرده است که مبلغ 20 میلیون دلار در این زمینه هزینه می‌کند.

انتهای پیام

کد N121242

وبگردی