آفتاب

روسیه قطعنامه ای درباره ˈمبارزه با تروریسمˈ درسوریه تسلیم شورای امنیت کرد

روسیه قطعنامه ای درباره ˈمبارزه با تروریسمˈ درسوریه تسلیم شورای امنیت کرد

تهران - ایرنا - سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که مسکو پیش نویس قطعنامه ای را در ارتباط با ˈمبارزه با تروریسمˈ و کمک های انسانی در سوریه به شورای امنیت سازمان ملل ارایه کرده است.

به گزارش روز پنجشنبه رویترز از مسکو، لاوروف پس از دیدار و گفت و گو با همتای مصری خود در یک کنفرانس خبری گفت: تروریسم در سوریه مشکلی کوچکتر از بحران انسانی نیست زیرا تروریسم موجب رنج و مصیبتی در میان مردم سوریه و کشورهای همسایه می شود.

مسکو پیش از این درهفته جاری اعلام کرده بود که پیش نویس قطعنامه غربی - عربی را درباره دسترسی به کمک های انسانی در سوریه در شکل موجود آن رد خواهد کرد.

لاوروف افزود: پیش نویس قطعنامه روسیه ˈدیدگاه ما مبنی بر نقشی که شورای امنیت می تواند برای حل مشکلات بدون دشمنی با هیچیک از طرفین ایفا کندˈ را بیان می کند.

درهمین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای از سیاست های واشنگتن مبنی بر تحریف موضع مسکو درباره مسایل جاری سوریه به شدت انتقاد کرد.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا به تازگی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه مدعی شد که دولت سوریه مسئول بروز وضعیت بحرانی در این کشور و تاخیر در امحای سلاح شیمیایی است و روسیه هم باید شرایط اجرای تعهدات دمشق در تحویل سلاح های شیمیایی تحت کنترل بین المللی را فراهم کند.

اروپام**1078** 1064
کد N121046

وبگردی