آفتاب

آمریکا حمایت از طرح تجزیه ایالت بلوچستان پاکستان را رد کرد

آمریکا حمایت از طرح تجزیه ایالت بلوچستان پاکستان را رد کرد

اسلام آباد - ایرنا - خبرگزاری رسمی دولت پاکستان گزارش داد: وزارت امور خارجه آمریکا با رد طرح تجزیه ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان اعلام کرد که ما به تمامیت ارضی پاکستان احترام می گذاریم.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ˈای.پی .پیˈ پاکستان روز پنجشنبه افزود: وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به ایده ˈلویی گامرتˈ سناتور جمهوری خواه این کشور از ایالت تکزاس درباره تجزیه ایالت بلوچستان تاکید کرد که دولت واشنگتن ازهیچ سیاستی در خصوص حمایت از طرح تجزیه بلوچستان پاکستان حمایت نمی کند.

براساس این گزارش به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا؛ دولت واشنگتن درباره نقطه نظر نمایندگان کنگره این کشور آگاه است اما این به هیچ وجه به معنای حمایت واشنگتن از طرح جدایی ایالت بلوچستان پاکستان تلقی نمی شود.

فعالیت های گروه های تروریستی و غیرقانونی از جمله ˈلشکر جهنگویˈ در مناطق مختلف ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان؛ گمانه زنی هایی را پیش تر درباره دخالت های خارجی در این ایالت و حمایت این عناصر از شورشیان و گروه های غیرقانونی به منظور تجزیه ایالت بلوچستان بوجود آورده بود.

لشکر جهنگوی که در حال حاضر جوخه های تروریستی و چریکی خود را در مناطق مختلف بلوچستان پاکستان گسترش داده؛ همواره از سوی محافل سیاسی و رسانه ای، عنصری خطرناک برای امنیت منطقه؛ پاکستان و بویژه ایالت بلوچستان به شمار می رود.

هفته گذشته وزارت امور خارجه آمریکا گروه افراطی ˈلشکر جهنگویˈ و ˈملک اسحاقˈ بنیانگذار این سازمان تروریستی که همواره برای هدف قرار دادن شیعیان در پاکستان مقصر است را در فهرست تروریسم جهانی قرار داد.

آساق ** 1095 ** 1064
کد N121028

وبگردی