آفتاب
لاوروف و فهمی در کنفرانس خبری:

ضرورت حل و فصل مسالمت آمیز تمامی مناقشات خاورمیانه/تروریسم یک آفت جهانی است

ضرورت حل و فصل مسالمت آمیز تمامی مناقشات خاورمیانه/تروریسم یک آفت جهانی است

وزیران امور خارجه روسیه و مصر در یک کنفرانس خبری مشترک بر ضرورت حل و فصل مسالمت آمیز تمامی بحران ها و مناقشات در خاورمیانه تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز در یک کنفرانس خبری مشترک با نبیل فهمی همتای مصری خود در مسکو اظهار داشت: تمامی درگیری ها و مناقشات در خاورمیانه باید از طریق راهکارهای مسالمت آمیز حل و فصل شود.

وی با بیان این مطلب افزود: روابط روسیه و مصر به سطح مشارکت در تمامی زمینه ها رسیده است. لاوروف تصریح کرد: در دیدار با نبیل فهمی بر ضرورت مبارزه با تروریسم تاکید کردیم زیرا این پدیده به مسائل دینی ارتباطی ندارد بلکه یک آفت جهانی است و به تمامی انسان ها آسیب می رساند.

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: ما خواهان همکاری با مصر در تمامی مسائل مربوط به خاورمیانه هستیم و در دیدار با قهمی بر ضرورت حل و فصل بحران سوریه از طریق راه حل مسالمت آمیز تاکید کردیم.

لاوروف افزود: غرب اوضاع انسانی سوریه را به صورت گزینشی مورد بررسی قرار می دهد. برخی مناطق در سوریه همچون النبل و الزهرا تحت سیطره گروه های مسلح قرار دارند و ما از شرکای غربی خود می خواهیم که زمینه کمک رسانی به این مناطق را فراهم کنند.

وی اظهار داشت: اعمال فشار بر دولت سوریه به مخالفان سوری این فرصت را می دهد که هر کاری بخواهند انجام دهند. وزیر امور خارجه روسیه در عین حال اظهار داشت: ما خواهان اجرای تمامی بندهای توافقنامه ژنو 1 هستیم.

در همین حال نبیل فهمی نیز اظهار داشت: در دیدار با همتای روسی درباره همکاری در زمینه نظامی و فرهنگی گفتگو کردیم.

وی در ادامه گفت: ما راه حل سیاسی راه حلی که به دور از دخالت خارجی باشد را برای حل بحران سوریه تایید می کنیم. همکاری دوجانبه به ما اجازه می دهد که برای حل بحران های منطقه بر اساس عدم دخالت خارجی و اتخاذ تدابیر مشترک با یکدیگر رایزنی داشته باشیم.

 

کد N120989

وبگردی