آفتاب
فرمانده دانشگاه دافوس ارتش:

ارتش باید به سمت علمی شدن و حرفه‌ای شدن پیش برود

ارتش باید به سمت علمی شدن و حرفه‌ای شدن پیش برود

فرمانده دانشگاه دافوس ارتش اظهار کرد: ارتش باید به سمت علمی شدن و حرفه‌ای شدن پیش برود و در همین راستا دوره‌های تحصیلات تکمیلی در ارتش جمهوری اسلامی ایران با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سرتیپ دوم حسین ولیوند در حاشیه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: همزمان با برگزاری کنکور کارشناسی ارشد از سوی سازمان سنجش دانشگاه فرماندهی و ستاد نیز در رشته‌ مدیریت دفاعی در گرایش‌های زمینی، پدافند هوایی، دریایی، پشتیبانی و لجستیک، آزمون خود را برگزار می‌کند.

وی افزود: این آزمون در بین هزار نفر متقاضی که به عنوان کادر سابقه خدمت 10 ساله بعد از دریافت مدرک کارشناسی را دارند در بین کل نیروهای مسلح برگزار می‌شود و می‌توان گفت مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه دافوس معتبرترین مدرک در حوزه نیروهای مسلح کشور است.

فرمانده دانشگاه دافوس ارتش تصریح کرد: از هزار نفر متقاضی که از فیلترهای گزینش متعددی عبور کرده‌اند 260 نفر برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته می‌شوند و این 260 نفر نیز از بین حدود 400 نفر بعد از انجام مراحل مصاحبه انتخاب می‌شوند و در دو بخش مدیریت عادی و حرفه‌ای تقسیم می‌شوند و سپس این متخصصان به منظور حضور در رده‌های میانی به بالای ارتش و نیروهای مسلح از این فارغ‌التحصیل استفاده می‌شوند و می‌توان گفت کادرسازی در نیروهای مسلح در رده‌های بالا اصلی‌ترین هدف برگزاری این دوره خواهد بود.

امیر ولیوند خاطر نشان کرد: شاخه سایبر و جنگال (جنگ الکترونیک) از سال گذشته در دانشگاه ایجاد شده و در این مقطع علاوه بر اساتید ارتش و نیروهای مسلح از دانشگاه‌های معتبر کشور نیز به عنوان استاد مدعو دعوت به عمل می‌آید.

وی در پایان تاکید کرد: دانشجویان فارغ‌التحصیل از این دانشگاه به عنوان مجرب‌ترین نیروها به لحاظ علمی شناخته می‌شوند و این دانشگاه در سطح نیروهای مسلح کشورهای دوست و همسایه نیز اهمیت بالایی دارد به طوری که هرساله ما دانشجویانی را از سایر کشورها برای ادامه تحصیل پذیرش می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N120895

وبگردی