آفتاب

شیخ‌الاسلام :«گنبد آهنین» در مقابل شلیک صدها فروند موشک، تنها یک شوخی محسوب می شود

 شیخ‌الاسلام :«گنبد آهنین» در مقابل شلیک صدها فروند موشک، تنها یک شوخی محسوب می شود

ایام‌الله دهه فجر یاد آور مقطعی از تاریخ ایران است که نظام بین الملل را دستخوش تغییر کرد...


به گزارش آفتاب به نقل از فارس نوشت:
مشاور بین‌الملل رئیس مجلس گفت: حزب‌الله ده‌ها هزار موشک آماده شلیک به سمت اسرائیل دارد و «موازنه قدرت» به گونه‌ایست که «گنبد آهنین» اسرائیل یک شوخی تئوریک تبدیل شده است.
حسین شیخ‌الاسلام مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله با تبیین الگوی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایام‌الله دهه فجر یاد آور مقطعی از تاریخ ایران است که نظام بین الملل را دستخوش تغییر کرد؛ از آغاز تا کنون در جهان دو پایه برای مشروعیت حکومت‌ها در دنیا شناخته شده است، یک پایه که غربی‌ها آن را بیان می‌کنند و آن مقبولیت مردمی و عمومی است و دیگری که علما و شرع بیان می‌کنند یعنی مشروعیت الهی. اما انقلاب اسلامی ایران این دو پایه مشروعیت را باهم جمع کرد.
شیخ‌الاسلام ادامه داد:‌ حضرت امام خمینی(ره) این دو پایه را توامان در نظریه ولایت فقیه به دنیا ارائه کرد و پس از پیروزی انقلاب به ظرافت تمام در قانون اساسی ایران نهادینه شد، این مبنای نظری و عملی در حالی شاخص تعیین مشروعیت در جهان را دگرگون کرد که براساس آن دیکتاتوری، سلطه‌طلبی، شاهنشاهی و توسعه‌طلبی مشروعیت خود را ازدست داده با یکدیگر جمع شدند و به مقابله با انقلاب اسلامی پرداختند.
مشاور بین‌الملل رئیس مجلس تصریح کرد: این مقابله همه جانبه مانع از تسری این الگو به خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران نشد و بر این اساس یکی از متولدین منبعث از انقلاب اسلامی ایران، «مقاومت» همه جانبه مردم منطقه در مقابل رژیم اسرائیل بود که به مرور زمان تکمیل و قوام یافت و امروز با نام محور مقاومت شناخته می‌شود.
وی افزود: جمهوری عربی سوریه به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه خود، اصطلاحا به عنوان کمر این محور لقب گرفته که بواسطه نقش آفرینی آن در این جایگاه تا کنون ضربات سختی بر پیکره اسرائیل وارد آمده است.بر این اساس امروز همان بازیگرانی که جنگ تحمیلی را بر علیه جمهوری اسلامی به راه انداختند، در مقابل سوریه چنین نقشی ایفا می‌کنند.
شیخ‌الاسلام گفت: در حالی که تمام نظام بین الملل برای حذف الگوی جمهوری اسلامی ایران قد علم کرده بود و جبهه ارتجاع عرب نیز با تبعیت از همین روند، به جنگ رژیم بعث عراق علیه ایران با نام نبرد اعراب علیه امپراطوری فارس مشروعیت می‌بخشید، «حافظ‌ اسد» رئیس جمهور وقت جمهوری عربی سوریه تنها متحد جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شد که در مقابل جبهه جهانی به ایران کمک می‌کرد.
مشاور بین‌الملل رئیس مجلس افزود: «اسد» درحالی که هیچ دولتی به جمهوری اسلامی ایران سلاح نمی‌فروخت به نام خودش اسلحه می‌خرید و برای ما ارسال می‌کرد درحالی تحلیل های متفاوتی از انگیزه کمک جمهوری عربی سوریه به جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که خود «حافظ اسد» در کنفرانس اتحادیه عرب، زمانی که «صدام» جلوی او ایستاد و گفت:«تو به ما خیانت می کنی»، در پاسخ به او گفت «این جنگ، جنگ من با اسرائیل است.»
وی یادآور شد: در توضیح نقش آفرینی ویژه جمهوری عربی سوریه و حافظ اسد ذکر همین جمله کافی است که اگر اسد نبود و سوریه به ما امکانات نمی‌داد ما نمی‌توانستیم حزب‌الله را آماده کنیم تا امروز این چنین محکم جلوی اسرائیل بایستد. الان حزب الله ده ها هزار موشک آماده شلیک به سمت اسرائیل دارد و «موازنه قدرت» و «وحشت» را برقرار ساخته است تا جایی که «گنبد آهنین» اسرائیل در مقابل شلیک همزمان صدها فروند موشک، تنها یک شوخی تئوریک محسوب می شود.
شیخ‌الاسلام تصریح کرد: عملکرد بازدارنده حزب الله حاصل همکاری مستمر «حافظ اسد» و پس از او «بشار اسد» بوده و هست و البته سوریه امروز هزینه عضویت در محور مقاومت و پیروی از الگوی انقلاب اسلامی را می پردازد.
وی ادامه داد: در این زمان بود که مقاومت لبنان اجازه گرفت تا نقاط استراتژیک از جمله القصیر و القلمون را پس بگیرد و آزاد کند، که چنین شد و کمر جبهه مقابل مقاومت شکست. نتیجه مقاومت این بود که رویای سرنگونی 6ماهه جمهوری عربی سوریه به کابوس محور ارتجاع بدل شد و حالا کار به جایی رسیده که قصد دارند تا آن چیزی را که از راه جنگ به دست نیاوردند، روی میز مذاکره به دست آوردند، ‌البته ما هم کم عقل نیستیم تا آن چیزی را که با زور نتوانستند بگیرند، از راه مذاکره به آنها بدهیم.
مشاور بین‌الملل رئیس مجلس تاکید کرد: البته ما مذاکره را ترجیح می دهیم ولی از کار میدانی هم لحظه ای غفلت نخواهیم کرد و خدا را شکر که هم در میدان موفق هستیم و طبیعی است که در میز مذاکره هم به مراتب بیشتر موفق هستیم. یکی از نمونه های عملیاتی تسری الگوی انقلاب اسلامی به خارج مشاوره جمهوری اسلامی به سوری ها برای باز سازی نمونه سازمان بسیج در شام با نام «جیش الشعبی» یا ارتش ملی است.
وی ادامه داد: از معارضین سیاسی سوریه نیز تنها افراد دست چین شده سرویس های جاسوسی آمریکا و کشورهای محور ارتجاع باقی مانده اند که دستور «رابرت فورد» سفیر آمریکا در سوریه را اجرا می کنند. البته این معارضه با یک تغییر شکل عجیب ادامه دار خواهد بود و دامن خود اروپایی ها و کشورهای منطقه که آنها را صادر کرده اند خواهد گرفت. تکفیری‌هایی که براساس عقیده و برای رفتن به بهشت می‌جنگند دیگر دارای هویت ملی نیستند و به شکل فراملی بین کشورها به تردد می‌پردازند و بخشی از آنان که در جبهه سوریه زنده می مانند با عقیده باطل خود به کشورهای مبداء در سرتاسر جهان بازخواهند گشت.
شیخ‌الاسلام بیان داشت: در این میان پس از پیروزی اخوان المسلمین در مصر، ترکیه بر اساس یک الگوی متوهمانه نظری قصد احیاء سیاسی امپراطوری عثمانی را کرد و برهمین اساس در نقش یک معارض جدی به آتش افروزی در سوریه پرداخت.
وی درخصوص موضوع فلسطین نیز گفت: امروز یک و نیم میلیون فلسطینی در سرزمین های 1948 هستند که تابعیت اسرائیلی دارند و از زمانی که مقاومت فعال شده، اسرائیل اینها را به عنوان یک بمب فعال در کنارشان حس می کنند. البته ما هم نمی توانیم از «حماس» دست برداریم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاستهای نظام جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت ملی تصویب می‌شود که مقام معظم رهبری بر آن نظارت دارد از این رو طبق قانون اساسی نه شخص آقای ظریف و نه بالاتر از آن در رابطه با «مقاومت» تصمیم گیرنده نیستند. البته سیاست کلی حضرت آقا کمک به دولت‌هاست چرا که اداره مملکت واقعا سخت است، بنابراین اگر استحکام داخلی را حفظ نکنیم حتما بهره آن را دشمن خواهد برد.
کد N120757

وبگردی