آفتاب

مسکو: برون‌رفت از بحران سوریه تنها با راهکار سیاسی ممکن است

مسکو: برون‌رفت از بحران سوریه تنها با راهکار سیاسی ممکن است

معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد، راهکار سیاسی تنها روش حل همه مشکلات در سوریه و پایان دادن به خشونت و تروریسم و فراهم کردن شرایط مناسب برای آینده درخشان برای سوری‌ها است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه تلویزیونی سوریه گزارش داد، گنادی گاتیلوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با ولید المعلم، وزیر امور خارجه و رئیس هیأت سوری در ژنو گفت: دیدار ثمربخشی با ولید المعلم و هیأت همراه وی انجام دادیم. من از مذاکراتی که با هیأت سوریه انجام دادیم بسیار راضی هستم. ما در شرایط دشواری به سر می‌بریم و معتقدم راه حل سیاسی تنها راه برای حل همه مشکلات در سوریه و پایان دادن به خشونت و تروریسم و ایجاد شرایط مناسب برای آینده درخشان برای سوریه و ملت سوریه است. امیدواریم این مذاکرات بر اساس سند ژنو ادامه پیدا کند. همچنین امیدواریم هیات دولت سوریه به مذاکرات سازنده ادامه دهد.

گاتیلوف در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: تهدید تروریستی تهدید جدی و بسیار خطرناک است و ما میزان خطر این تروریسم را درک می کنیم؛ تروریسمی که نه فقط برای ملت سوریه بلکه برای کل منطقه خطر دارد. می‌توانم بگویم این همان موضع ثابت ما است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: تهدید تروریستی در سوریه وجود دارد و تروریسم گسترش می‌یابد و ما برای مبارزه با این تروریسم تلاش می‌کنیم. سران کشورهای گروه هشت این مسأله را مطرح و موضع مشترکی برای مبارزه با تروریسم اتخاذ کردند و تلاش‌های بیشتری برای مبارزه با تروریسم به کار خواهیم گرفت.

وی افزود: مبارزه با تروریسم و دولت انتقالی دو مسأله مهم است و معتقدم در چارچوب روند مذاکرات راه حلی برای این دو مساله به دست خواهد آمد.

انتهای پیام

کد N120623

وبگردی