آفتاب
معاون اول رییس جمهور تاکید کرد،

ضرورت اقدامات ویژه و اثربخش برای نجات دریاچه ارومیه

ضرورت اقدامات ویژه و اثربخش برای نجات دریاچه ارومیه

تهران - معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به آغاز به کار کارگروه نجات دریاچه ارومیه اعلام کرد: شرایط دریاچه ارومیه ایجاب می کند دستگاه ها و بخش های مرتبط برای نجات این دریاچه، کاری ویژه انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری عصر روز چهارشنبه در جلسه کارگروه نجات دریاچه ارومیه گفت: لازم است با جدیت و خارج از روال عادی، اقداماتی عملی و اثربخش برای این دریاچه صورت گیرد.

وی با اشاره به انتخاب دکترعیسی کلانتری به عنوان مجری و مدیر اجرایی این کارگروه افزود: ایشان فردی مجرب، توانمند و دانشمند است و به همین دلیل دولت تصمیم گرفت از دانش و تجربیات ایشان برای احیاء دریاچه ارومیه استفاده کند.

دکترجهانگیری همچنین با اشاره به تدوین 19 طرح پیشنهادی در جلسات کارگروه تخصصی برای نجات دریاچه ارومیه تصریح کرد: وزارت نیرو و دبیرخانه می توانند طرحهایی را که قطعی است، هرچه زودتر وارد فاز اجرایی کنند و برای طرحهایی که نیازمند بازبینی و مطالعات جدید است، یک برنامه زمان بندی ارائه دهند.

معاون اول رییس جمهور از دبیرخانه کارگروه، وزارت نیرو و دستگاه های مرتبط خواست پس از بررسی طرح هایی که نیازمند مطالعه جدید است، یک بسته پیشنهادی جامع و قابل اجرا برای نجات دریاچه ارومیه تدوین و در جلسات آتی کارگروه ارائه دهند.

دکتر جهانگیری همچنین با تاکید بر ضرورت مشارکت و همدلی مردم استانهای آذربایجان شرقی و غربی برای حل بحران دریاچه ارومیه، تصریح کرد: مردم باید بدانند بحران این دریاچه، شرایطی را ایجاد کرده که ساماندهی و حل آن نیازمند اقداماتی فوق العاده است و دولت بدون مشارکت و همراهی مردم قادر نخواهد بود این کار بزرگ را انجام دهد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه جلسه با اشاره به برخی نگرانی های مربوط به اشتغال در این منطقه ، گفت: شرایط بحرانی دریاچه برخی فرصتهای شغلی را مورد تهدید قرار داده و لازم است برای جبران این مشکلات، صنایعی در این دو استان راه اندازی شوند که با شرایط و وضعیت آب و هوایی این منطقه مطابقت داشته و زمینه اشتغالزایی و توسعه استان را فراهم کنند.

در این جلسه گزارشی از وضعیت فعلی دریاچه ارومیه ارائه شد و ضمن اشاره به نتایج جلسات کارگروه تخصصی، پیشنهادات و طرحهای کارشناسان و صاحب نظران برای نجات دریاچه ارومیه در قالب 19 طرح مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزرای نیرو، کشور، صنعت، معدن و تجارت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، استانداران آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این نشست حضور داشتند.

1537 ** 1552
کد N120584

وبگردی