آفتاب

گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در باکو

گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در باکو

باکو- ایرنا- مراسم جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور سفیر ایران در جمهوری آذربایجان ، شخصیت های سیاسی، فرهنگی و مذهبی کشورمان و جمع کثیری از دوستداران انقلاب اسلامی در فرهنگسرای شهریار باکو برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این مراسم را عصر چهارشنبه رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در باکو برگزار کرد.

ابراهیم نوری رایزن فرهنگی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان با تبریک این روز بزرگ به همه دوستداران انقلاب اسلامی ، این انقلاب را حاصل مجاهدت و از خودگذشتگی مردم ایران به رهبری داهیانه امام خمینی (ره) دانست.

وی به وضعیت اسفبار کشورمان در دوران پیش از انقلاب اسلامی و دخالت کشورهای بیگانه بویژه آمریکا در عرصه های مختلف سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی ایران و نیز خفقان حاکم بر کشور اشاره کرد و ادامه داد: استقلال و آزادی را بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است که در سیمای جمهوری اسلامی به عینیت رسید.

نوری افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایران قله های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح کرده بطوری که جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه ها با کشورهای طراز اول جهان به رقابت می پردازد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو ، موفقیت های بدست آمده در زمینه فن آوری های جدید از جمله انرژی صلح آمیز هسته ای را حاصل سخت کوشی فرزندان این انقلاب تحت شرایط تحریم دانست.

نوری همه موفقیت های کنونی کشورمان را مرهون ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران به رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دانست.

حجت الاسلام و المسلمین ˈراستگوˈ میهمان ویژه این مراسم همچنین نکاتی را در رابطه با آثار ˈذکرˈ را برای حاضرین یادآور شد و از انقلاب اسلامی به عنوان یک ˈذکرˈ به مفهوم بازگشت انسان ها به خویشتن خود یاد کرد.

ˈزهیر میرزاجانیˈ دانشجوی دانشگاه طب باکو و مسوول انجمن علمی ، فرهنگی و ورزشی دانشجویان ایرانی همچنین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: جوانان ایران اسلامی در هر کجای این دنیا که باشند، دلشان با انقلاب اسلامی است ، همچنان که در هشت سال دفاع مقدس آنرا ثابت کردند. جوانان ایرانی اکنون در دوران شکوفایی نظام اسلامی حافظ دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان خواهند بود.

وی نقش دانشجویان ایرانی در خارج از کشور را در رساندن پیام انقلاب اسلامی به جهانیان بسیار مهم دانست و پیروی از رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری را از وظایف اصلی دانشجوی ایرانی برشمرد.

خاورم*1206**1010
کد N120491

وبگردی