آفتاب

تشکیلات خودگردان: در صورت شکست مذاکرات صلح مقاومت مسلحانه نیز روی میز است

تشکیلات خودگردان: در صورت شکست مذاکرات صلح مقاومت مسلحانه نیز روی میز است

یکی از مقامات بلندپایه تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه با مجله تایم هشدار داد، در صورتی که دور فعلی مذاکرات صلح با اسرائیل به شکست بیانجامد ممکن است فلسطینی‌ها مجددا مقاومت مسلحانه را پیش بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رجوب جبریل، مقام بلندپایه تشکیلات خودگردان فلسطین که در آغاز انتفاضه دوم فلسطینی‌ها رهبری نیروی امنیتی دولت یاسر عرفات را بر عهده داشت، هشدار داد که در صورت شکست مذاکرات فعلی صلح فلسطینی ها با اسرائیل، درگیری مسلحانه ممکن است مجددا بروز پیدا کند.

وی درمصاحبه با تایم تصریح کرد: اسرائیلی‌ها باید منتظر یک واکنش باشند ما باید هشدار دهیم. عمو سام باید درک کند که در میان اسرائیلی‌ها یک دوکترین فاشیستی جدید در حال گسترش است و این منافع آنها را در خاورمیانه و حتی کل جهان با تهدید واقعی مواجه می کند.

جبریل رجوب عنوان کرد: ما اکنون در مذاکرات شرکت داریم و امیدواریم که چنین مذاکراتی ما را به اهداف ملی‌مان برساند اما اگر مذاکرات شکست خورده و یا از هم بپاشد، اسرائیلی‌ها نمی‌توانند دیگر مثل یک همسایه قلدر با ما رفتار کنند در حالی که از امنیت و ثبات برخوردارند، شهرک‌هایشان را گسترش می دهند و فلسطینی‌ها را تحقیر می کنند. در آن صورت مقاومت یک گزینه مطرح خواهد بود از جمله مقاومت مسلحانه در داخل اراضی اشغال شده و علیه اشغالگری.

با این وجود وی در مصاحبه‌ای که چندی پیش با تلویزیون ایران انجام داده امکان وقوع حملات در داخل اسرائیل را منتفی می‌داند و عنوان می‌کند که نباید در شهر تل‌آویو بمب‌گذاری در اتوبوس‌ها انجام شود.

وی که اکنون وزیر امور جوانان و ورزش تشکیلات خودگردان فلسطین است رسما اعلام نکرد که در صورت شکست اقدامات جان کری در انعقاد توافق نهایی از طریق مذاکرات صلح، کرانه باختری دست به خشونت خواهد زد.

رجوب عنوان می‌کند که تصمیم برای بازگشت به عملیات مسلحانه یک تصمیم جمعی خواهد بود.

رجوب این پرسش را مطرح می‌کند که شما فکر می‌کنید چه کسی تغییر کرده است؟ وی تاکید می‌کند که حسن نیتی که اسحاق رابین، نخست‌وزیر ترور شده اسرائیل در قبال فلسطینی نشان داد با ترور وی از بین رفت.

اکنون حامیان سرسخت شهرک‌ سازی‌های اسرائیل که در حال حاضر 40 درصد از کرانه باختری را اشغال کرده‌اند بر حزب راست‌گرای لیکود متعلق به بنیامین نتانیاهو تسلط دارند.

وی در انتها خاطرنشان ساخت: دیگر همه چیز کافی است در اروپا و آمریکا حقوق سگ‌ها به نسبت از حقوقی که فلسطینی‌ها در خاک خود دارند، بیشتر است.

وی تاکید کرد: من همچنان به مذاکرات متعهد هستم اما امید مردم من در حال از بین رفتن است.

انتهای پیام

کد N120443

وبگردی