آفتاب
نخست وزیر سابق ایتالیا:

اوکراین باید همزمان با اتحادیه اروپا،آمریکا و روسیه رابطه داشته باشد

اوکراین باید همزمان با اتحادیه اروپا،آمریکا و روسیه رابطه داشته باشد

تهران - ایرنا - نخست وزیر سابق ایتالیا اعلام کرد که اوکراین باید همکاری عاقلانه و منطقی را همزمان با اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه حفظ کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی صدای روسیه،ˈرومانو پرودیˈنخست وزیر سابق ایتالیا در مصاحبه روز چهارشنبه با یکی از رسانه های روسیه تصریح کرد:برعکس بیشتر تحلیل گران، معتقد نیستم که اوکراین باید میان اروپا و روسیه یکی را انتخاب کند. هر کسی که ظرف چند سال آینده در اوکراین به قدرت برسد، باید تعادل روابط اش را با اتحادیه اروپا، مسکو و واشنگتن حفظ کند.

این مقام سابق ایتالیا خاطرنشان کرد که اوکراین به خاطر شرایط ژئوپلتیکی و روابط تاریخی اش با همسایگان غربی و روسیه باید پلی میان شرق و غرب باشد.

پرودی تصریح کرد: اوکراین مسئولیت بزرگی برای این روند تاریخی با هدف ایجاد ارتباط میان شرق و غرب دارد. این کشور به همکاری ها و ایجاد اعتماد زیادی میان روسیه و اتحادیه اروپا می تواند کمک کند.

نخست وزیر سابق ایتالیا همچنین افزود: شک ندارم که روابط سنتی عالی میان ایتالیا و روسیه به رم اجازه خواهد داد تا نقش میانجی گری را در حل و فصل این شرایط ایفا کند.

این اظهارات نخست وزیر سابق اوکراین در حالی مطرح شد که سرگئی آربوزف نخست وزیر موقت اوکراین روز چهارشنبه در یک جلسه کابینه خاطر نشان کرد که دولت کی یف باید اصلاحات فوری را اعمال کند و عامل سیاسی را در اقتصاد این کشور بردارد.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه اصلی دولت اوکراین اعمال اصلاحات در کشور است. در این روند همچنین باید اقداماتی در راستای متقاعد کردن سرمایه گذاران نسبت به با ثبات بودن شرای اوکراین انجام شود.

مترجمام**9234**1547
کد N120209

وبگردی