آفتاب

آمریکا افزایش توان نظامی چین را تهدیدی علیه "برتری" خود می‌داند

آمریکا افزایش توان نظامی چین را تهدیدی علیه "برتری" خود می‌داند

معاون وزیر دفاع آمریکا هشدار داد، افزایش چشمگیر بودجه دفاعی چین همزمان با کاهش بودجه دفاعی آمریکا "برتری نظامی" آمریکا در جهان را با تهدید روبرو ساخته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرانک کندال، معاون امور تامین، فناوری و لجستیک وزیر دفاع آمریکا خطاب به خبرنگاران در سنگاپور گفت: ما چندین دهه به برتری خود در حوزه تکنولوژی به عنوان یک عنصر اساسی که ارتش ما را متمایز می کند تکیه داشته‌ایم و من مشاهده می‌کنم که با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از جانب چین و دیگر قدرت‌ها در این زمینه دیگر تضمینی برای برتری ما وجود ندارد.

چین در حال هماهنگ کردن رشد اقتصادی خود با روند تقویت ارتش و نیروهای نظامی است و تلاش داشته در منطقه آسیا نقشی جسورتر را ایفا کند.

به گفته آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، سال گذشته میلادی هزینه‌های نظامی چین به 240 میلیارد دلار رسید که حدود دو برابر بودجه اعلام شده رسمی بود. همزمان تلاش‌ها برای کاهش کسری بودجه آمریکا موجب کاهش هزینه‌های نظامی در این کشور شده است.

کندال گفت: من می‌توانم بگویم که ما سطح کاهش بودجه نظامی آمریکا را در حدی که ما نیازهایمان برای دفاع از کشور و اجرای راهبردمان برآورده شود، نمی‌دانیم.

کندال تاکید کرد، کاهش هزینه امور توسعه و تحقیق بزرگترین تهدید علیه آمادگی ارتش آمریکا محسوب می‌شود. وی تاکید کرد: اگر در آینده اعتبارات بیشتری موجود باشند، آمریکا می‌تواند تجهیزات بیشتری خریده و یا امور آموزشی بیشتری را به اجرا در‌آورد اما ما نمی‌توانیم زمانی را که برای توسعه سیستم‌های جدید طول می‌کشد، بخریم. بنابراین من به طور خاص در این زمینه نگرانی دارم.

انتهای پیام

کد N120143

وبگردی