آفتاب

بازتاب حضور میلیونی ایرانیان در راهپیمایی 22 بهمن در رسانه های پاکستان

بازتاب حضور میلیونی ایرانیان در راهپیمایی 22 بهمن در رسانه های پاکستان

اسلام آباد - ایرنا - رسانه های پاکستان چهارشنبه گزارش دادند: راهپیمایی های ده ها میلیونی مردم ایران در شهرهای سراسر این کشور بمناسبت گرامی داشت سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، روزنامه انگلیسی زبان ˈداونˈ چاپ اسلام آباد نوشت: میلیونها نفر از شهروندان ایرانی بویژه در خیابان های پایتخت این کشور به مناسب سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی های منظم برپا کرده و به منظور استماع سخنرانی حسن روحانی رییس جمهوری بسمت میدان آزادی حرکت کردند.

روزنامه ˈدیلی تایمزˈ پاکستان با اشاره به حضور میلیونی و جمعیت عظیم ایرانیان در راهپیمایی 22 بهمن گزارش داد: ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری ایران خطاب به شرکت کنندگان در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد که ما بخوبی در برابر سختی ها مقاومت می کنیم زیرا با چنین عملکردی می توانیم از حقوق مردم ایران حفاظت کنیم.

روزنامه انگلیسی زبان ˈنیوزˈ چاپ اسلام آباد نوشت: حضور پرشور ایرانیان برای گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در چنین روزی رژیم طاغوت تحت حمایت آمریکا را در ایران سرنگون کردند؛ همزمان با تحولات هسته ای میان تهران و قدرت های جهانی بسیار چشمگیر بود.

روزنامه های انگلیسی زبان ˈنیشن و اکسپرس تریبیونˈ پاکستان نیز از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن و سخنان رییس جمهوری کشورمان درباره غیرقانونی بودن تحریم های اقتصادی غرب و تاکید ایران بر برگزاری گفت وگوهای هسته ای براساس برابری و اصول سازنده گزارش دادند.

پایگاه خبری ˈرادیو دولتیˈ پاکستان نیز امروز با اشاره به حضور چشمگیر مردم ایران در راهپیمایی گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گزارش داد: رییس جمهوری ایران؛ شعارهای تهدید آمیز علیه ایران را بی ارزش و کودکانه توصیف کرد.

برخی شبکه های خبری پاکستان از جمله ˈدنیا نیوزˈ و ˈای.آر.وای نیوزˈ گزارش دادند: میلیون ها نفر از شهروندان ایرانی در سراسر شهرهای این کشور سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با حضور گسترده در راهپیمایی های روز 22 بهمن، گرامی داشتند.

روزنامه اردو زبان ˈاکسپرسˈ چاپ اسلام آباد با اشاره به برپایی راهپیمایی پرشور مردمی روز 22 بهمن در تهران و دیگر شهرهای کشورمان نوشت: شهروندان ایرانی در میدان آزادی پرچم های جمهوری اسلامی و تصاویری از امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در دست داشته و خشم خود را نسبت به سیاست های آمریکا اعلام کردند.

در گزارش این روزنامه با اشاره به آزمایش موفقیت آمیز دو موشک نسل جدید بالستیک در ایران همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آمده: میلیون ها نفر از شهروندان ایرانی هر ساله با حمایت مقام های این کشور سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را بصورت پرشور گرامی می دارند.

روزنامه اکسپرس با اشاره به حضور مقام های عالی رتبه ایرانی در راهپیمایی های 22 بهمن؛ به نقل از سخنان حسن روحانی خطاب به مراسم باشکوه بزرگداشت پیروزی انقلاب در تهران نوشت: تهدید دشمنان؛ اتحاد و همبستگی مردم ایران را بیشتر مستحکم می کند.

روزنامه ˈنوای وقتˈ چاپ شهر ˈلاهورˈ در شرق پاکستان نیز در گزارشی با عنوان آمریکا شیطان بزرگ است ؛ نوشت: میلیون ها نفر از شهروندان ایرانی در راهپیمایی های گسترده 22 بهمن, در سراسر شهرهای این کشور حضوری چشمگیر داشتند.

این روزنامه اردو زبان با انتشار تصویری از حضور پرشور مردم کشورمان در راهپیمایی های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: حسن روحانی رییس جمهوری ایران خطاب به شرکت کنندگان در راهپیمایی و مراسم ویژه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد که مذاکره های اخیر هسته ای بطور کامل براساس خواسته ها و آرمان مردم ایران انجام شده است.

روزنامه ˈامتˈ دیگر روزنامه اردو زبان پاکستانی چاپ شهر ˈکراچیˈ گزارش داد: ایرانیان راهپیمایی امسال برای بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در شهرهای مختلف این کشور بصورت میلیونی و پرشور برگزار کردند.

برخی دیگر از روزنامه های اردو زبان از جمله ˈاساسˈ چاپ شهر ˈراولپندیˈ نیز در گزارش هایی با اشاره به برگزاری راهپیمایی گسترده ایرانی ها در شهرهای مختلف از جمله تهران به منظور گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نوشتند: مردم ایران خشم خود را به سیاست های دوگانه آمریکا در قبال جمهوری اسلامی نشان دادند.

دیگر روزنامه ها و سایت های خبری پاکستان به زبان های اردو و انگلیسی, اخبار ؛ گزارش و تصاویری از برپایی راهپیمایی گسترده مردم در 22 بهمن در تهران و شهرهای کشورمان را بازتاب دادند.

آساق ** 1095**1392
کد N119848

وبگردی