آفتاب

سخنگوی جبهه پیروان: اتخاذ رویکرد اعتدالی در سیاست خارجی، اقدامی مهم است

سخنگوی جبهه پیروان: اتخاذ رویکرد اعتدالی در سیاست خارجی، اقدامی مهم است

تهران - ایرنا - سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری داشتن رویکرد اعتدال در سیاست خارجی را مهم خواند و گفت: داشتن نرمش قهرمانانه مبتنی بر رعایت منافع ملی و عملکردی منطقی می تواند تاثیر گذاری بسزایی را داشته باشد.

سید کمال سجادی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی اظهار داشت: افراط و تفریط در سیاست خارجی پیامدهای منفی دارد و کشور ما به عنوان یکی از تاثیرگذاران در مسائل جهانی و منطقه ای باید رویکرد اعتدالی را در این جهت دنبال کند.

وی ادامه داد: دنبال کردن رویکرد اعتدالی با توجه به درنظرگرفتن منافع ملی و رفتاری منطقی باعث پیشرفت ما در عرصه سیاست خارجی خواهد بود.

سخنگوی جبهه پیروان امام و رهبری خاطر نشان کرد: می توان در چارچوب منافع ملی نرمش قهرمانانه را اعمال کرد و رویکرد اعتدالی را پیش گرفت زیرا عرصه سیاست خارجی بستر تعامل و ارتباط است که البته باید در راستای منافع کشور صورت گیرد.

سجادی درباره ارزیابی اش از صحبت های رییس جمهوری مبتنی بر اینکه «یک جناح نمی تواند بر کشور حاکم باشد» نیز گفت: این موضوع به اثبات رسیده و سابقه نشان داده که یک جناح نمی تواند کشور را اداره کند و این رویکرد به صلاح نبوده و نخواهد بود.

وی صحبت های روحانی را مثبت و سازنده عنوان کرد و گفت: شعار و رویکرد رییس جمهوری اعتدال در اداره کشور بوده است و در این زمینه تمام نخبگانی که دل در گرو انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دارند، با هدف مشترک برای سازندگی کشور، می توانند فعالیت کنند.

این فعال حزبی کشور خاطر نشان کرد: تنها هدف مشترک میان نخبگان، مسئولان و مردم باید خدمت رسانی به کشور باشد. منافع حزبی به طور قطع در رویکرد اعتدالگرایی در این زمینه معنایی نخواهد داشت.

سجادی یادآور شد: نمونه بارز پرهیز از جناح بازی را در راهپیمایی 22 بهمن 92 شاهد بوده ایم؛ چرا که همه جناح ها و تفکرات درون نظام یک دل و یکصدا برای دفاع از انقلاب و نظم حضور یافتند و شعار همدلی و وحدت را سر دادند.

وی ادامه داد: شعارهای رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری در روزهای اخیر و راهپیمایی تکیه بر وحدت و پرهیز از جناحی نگری بود و در سایه وحدت و توجه به هویت ملی می توان بهاهداف تبین شده نظام دست یابیم.

سخنگوی جبهه پیروان امام و رهبری با اشاره به اینکه اظهارات روحانی دعوت از دلسوزان نظام بوده است، گفت: با تاکید بر وحدت و پرهیز از تفرق، بدبینی، تخریب و تضعیف می توانیم به اهداف والا دست پیدا کنیم.

سجادی همچنین راهپیمایی 22 بهمن 92 را بسیار حماسی و غرور آفرین دانست و تاکید کرد: برغم تمام تبلیغات رسانه های غربی مردم ایران ثابت کردند که دلبستگی شان روز بروز فزون تر می شود و این را به نمایش گذاشتند.

وی اضافه کرد: مردم سراسر ایران با تبعیت از رهبری و در حمایت از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی پا به صحنه گذاشته و پاسخ یاوه گویی های آمریکا و کشورهای استکباری دادند.

به گفته سجادی، این حضور پررنگ و حماسی مردمی می تواند پشتوانه بزرگی برای تیم مذاکره کننده هسته ای، دولت و مسئولان باشد تا آنها ب روحیه ای مضاعف به ادامه کار و فعالیت بپردازد.

سیام**7261**1535
کد N119526

وبگردی